Kjærlighet

Galgenhumor

Mens jeg venter på en time hos ØreNeseHals om fire dager, overlever jeg på dårlig galgenhumor. Det er helt sant at jeg tror jeg holder på å bli gæren i hodet, men det er ikke nødvendig å bekymre seg for at jeg er på vei inn i håpløsheten, likegyldigheten og den mørke depresjonshula, helt enda. Jeg blir dårligere og dårligere til å svare på meldinger, jeg bruker dagene på å ligge på sofaen og lure på om jeg har vondt i ørene fordi jeg faktisk har vondt i ørene, eller om det bare er fordi jeg tror at jeg har det, om det er placebo, om det er psykisk, eller om jeg rett og slett har blitt gæren i hodet. 

Jeg tar dårlige hørselstester på nett, leser meg opp på legehelsehandboka.no, pugger forskjellen på nautisk og rotatorisk svimmelhet, og lurer på hvordan jeg skal klare å forklare legen at trykk i hodet ikke er det samme som vondt i hodet. En liten del av meg håper at jeg har krystallsyken og at jeg endelig, etter to år med dritt, kan kalle meg frisk etter behandling til jul.

Så, min dårlige oppskrift på hvordan man blir koko i hodet, var bare et lite forsøk på å gjøre en forholdsvis kjip situasjon litt morsom. Jeg, synes i alle fall det var morsomt. Litt.

 

7 thoughts on “Galgenhumor

  1. Jeg måtte lagre det forrige innlegget ditt med oppskriften. Jeg syntes den var så mørk og morsom og alvorlig og trist atte… «lagre». Galgenhumor ER SÅ VIKTIG, mener nå jeg, og jeg håper for guds skyld at du snart får en opptur i form av en diagnose eller behandling snart <3 Klemmer herifra ü

    Lik

Legg igjen en kommentar

