Kjærlighet

Vil, og vil ikke

Noen ganger synes jeg det er vanskelig å finne ut av hva jeg skal gjøre. Både nå, og fremover. Det er så mange «burde», «skulle ha gjort», «må» og så videre. Sammen med «egentlig så», «det kunne jo hende at» og «jeg tror det» har det en tendens til å bli et såre kaos. Spesielt når andres meninger og mine tanker om hva andre tror at det er best at jeg gjør finner veien inn i kaoset.

I forskjellige sammensetninger har disse ordene fått råde fritt i snart to måneder, helt til det gikk opp for meg at det ikke handler om hva jeg «burde» gjøre, eller hva jeg «må» – «bare fordi atte». Det handler om hva jeg vil, og hva jeg ikke vil. Hva har jeg lyst til å gjøre? Det handler ikke om hva andre tror og tenker er det lureste. Det handler rett og slett om å følge magefølelsen.

Det hjelper å skjønne hva magefølelsen egentlig dreier seg om, da.

I mellomtiden fryder jeg meg over at det ble én solsikke i år også. Og at høsten kommer!

thumb__mg_9138_1024 thumb__mg_9171_1024 thumb__mg_9177_1024

2 thoughts on “Vil, og vil ikke

  1. Jeg tenker ofte slik som deg. Noen dager stopper jeg opp og tenker «gjør jeg her fordi JEG vil, eller fordi jeg burde», og dessverre så gjør ihvertfall jeg mange ting fordi det forventes av meg. Der må jeg bli flinkere, som om hverdagen ikke er hektisk nok fra før så kan man ikke akkurat dille rundt å gjøre ting man egentlig kunne vært foruten, eller hva?

    Klemklem! Jeg har forresten som «høstforesett» å bli flinkere å kommentere til de som fortjener det <3 Så, HEI!

    Likt av 1 person

    1. Jeg må virkelig skjerpe meg, men nå blir jeg kvitt alt jeg har sagt ja til – og nekter å si ja til noe annet før lista er tom! Et sted må man jo begynne x)

      <3

      Lik

Legg igjen en kommentar

