Kjærlighet

Høsten har endelig kommet

_MG_0257 1Tinnemyra en herlig onsdags ettermiddag.

Min absolutte favorittårstid er høsten. Det har den vært så langt tilbake som jeg kan huske, og jeg er sikker på at den kommer til å være det i mange, mange år fremover. Ikke bare fordi hele verden rundt oss blir så utrolig mye mer spektakulær, med sine hundrevis av vakre farger i alle mulige spekter, men også fordi jeg er så mye mer glad i å være ute i disse tider. Det er akkurat passe temperatur, litt deilig kuldefølelse i kinnene, ikke så varmt at man svetter i hjel hvis man er aktiv, og ekstra herlig med noe varmt i koppen og et sitteunderlag under rompa. Det er med andre ord mye herligere å gjøre noe ute om høsten, og i går brettet jeg opp armene og gikk i gang med en mursteinshaug som en gang i tiden var stablet pent, men som bare har blitt skeivere og skeivere med årene vi har bodd her. Kasper hjalp til, og etter mange deilige timers arbeid kunne vi pent betrakte den nye installasjonen! Nabokatten, Kitty, kom også for å holde oss med selskap etterhvert, og for en gangs skyld fikk jeg tatt noen fine bilder av henne også. De er liksom gjengen min, Kasper og Kitty, og det finnes ikke noe bedre enn å tilbringe en ettermiddag ute sammen med de to!
_MG_0418 1_MG_0406 1Kitty dukket plutselig opp utenfor døra vår i august i fjor (rettere sagt i vinduskarmen, når jeg tenker over det), og har siden det stadig kommet på besøk for å kose og leke litt med oss. Innimellom sniker ho seg inn i stua, men vet veldig godt at det ikke er lov og fyker ut igjen med halen mellom beina om jeg får øye på henne! Ho ble fort en del av «oss», og det finnes ikke noe koseligere enn å gå ut av døra og bli møtt av blidfjeset selv. Vi ser frem til flere vakre høstdager ute!

Legg igjen en kommentar

