Kjærlighet

Ord med mening

Vivi27. august 2011.

Det er fire år siden jeg tok min første tattovering, og jeg er like fornøyd med den i dag som jeg var da. Et eller annet sted inni meg visste jeg at det var det riktige å gjøre, og jeg har ikke angret et sekund siden. Det er rart hvordan et så lite ord kan bære med seg så mye mening, men det har det altså gjort for meg – hver dag alle fire årene etterpå. Det var sommeren jeg valgte å leve istedenfor å gi opp, og hver dag minner den meg på hvor fint livet kan være, og at jeg også kan være lykkelig – hvis jeg vil. Kort fortalt bestemte jeg meg for at livet var verdt å leve, og jeg bestemte meg for å kjempe.

Jeg har hatt lyst på en til omtrent siden blekket på den første tørket, men jeg vil ikke at en eventuell ny en skal ha noe mindre mening enn den som allerede er der. Jeg har tegnet, fundert og vurdert – men det har liksom ikke vært riktig. Plutselig en dag derimot, slo det ned som lyn fra klar himmel. Og da er det jo ingenting annet å gjøre enn å komme seg avgårde til tattovøren, og håpe på at det ikke blir noen tur i ambulansen denne gangen! Om det er ledig drop-in time til meg i dag, er det nok ikke lenge til det endelige resultatet blir å finne her. Åh, som jeg gleder meg!

Legg igjen en kommentar

