Bare Line

Hverdagens antiklimaks

Hverdagen er her, og den traff meg hardt i ansiktet. Ikke fordi det er tungt å stå opp tidlig, hente og levere i barnehagen og finne tilbake til rutinene, men fordi det ikke skjer noen ting. Jeg kom hjem fra Finland med en følelse av uovervinnelighet i kroppen, en følelse av å være til nytte, med sommerfugler i magen og et slitent men lykkelig smil om munnen. Nå sitter jeg her og leter etter ord som kan beskrive hvordan det er å være hjemme igjen, og det eneste som dukker opp er antiklimaks.

Heldigvis betyr det ikke noe annet enn at juli har vært fantastisk, med både bilferie og nordisk 4H-leir i Finland. Sistnevnte var et høydepunkt av de virkelig store, og jeg har allerede meldt meg på høstkurs i Ålesund i september. 4H-gnisten i meg er tent etter seks år i dvalemodus, og muligheten til å ta lederansvar på leir har gjort så jeg igjen har forstått hvorfor studiet jeg snart er ferdig med (!!) er det rette for meg. Det har vært så utrolig deilig å kunne hjelpe til, og å føle at det har vært bruk for meg! Om to uker starter jeg på det siste året på høyskolen, de siste eksamenene skal tas og bacheloren skal skrives, og hver gang jeg tenker på det får jeg spente sommerfugler i magen. Jeg håper og tror det blir minst like bra som de to forrige!

Hvordan var sommeren for deg? Var hverdagsstarten god? 

2 thoughts on “Hverdagens antiklimaks

Legg igjen en kommentar

