Foto · Kjærlighet

Pust i bakken

Første eksamen gikk bra. Sånn skikkelig bra, egentlig. Jeg føler jeg fikk ut det jeg kan, at jeg har pugget godt nok, og at jeg skal tåle å få både en A, B eller en C. Det er stor forbedring fra forrige eksamensperiode, og jeg føler meg roligere og mindre stressa. Det er deilig! I morgen begynner oppkjøringen til eksamen nummer to, og selv om jeg ikke føler jeg kan så mye akkurat her og nå, så vet jeg at forkunnskapene ligger der og at det nå gjelder å hente dem fram. Jeg klarte det nå, så jeg burde klare det igjen.

_MG_0111 _MG_0257-2

Jeg lovet forrige gang flere bilder fra forrige helg, og bildene over er de to jeg liker best fra Kieltur – etter en hurtig gjennomkjøring i Lightroom. Det er alltid så mye å le av og glede seg over når jeg er sammen med det jeg vil påstå er verdens beste søsken, og når fetteren er med i tillegg er gjengen komplett og vi ler og prater alvor om hverandre. Fremover er det mange sammenkomster med hele familien, og jeg gleder meg masse – først kommer selvfølgelig 17.mai, så er det konfirmasjon, og deretter et 50årslag som jeg ser for meg kommer til å bli råartig. Dessuten får jeg jo hele to anledninger til å slenge på bunaden!

I helga har jeg ikke gjort stort annet enn å slappe av og sove masse. Det var nok veltrengt, og jeg håper jeg har klart å hvile ut så de to neste ukene ikke sliter meg helt ned igjen. Heldig som jeg er har jeg til og med sluppet å være aleine, og innimellom all tv-tittingen og sløvingen på sofaen har kjæresten og jeg vært en tur i Heddal og spist knallgode pizzasnurrer, henta Kasper i Larvik og tatt en tur innom søster’n og bygget togbane, og surra rundt i skog og kratt mens vi prøvde å få tatt noen fine bilder av oss – som det tross alt er ganske få av. Resultatet ble ikke så gærent altså, men nå er det jo han flinke som har knipset og tatt de med seg gjennom både Lightroom og Photoshop da!

_MG_1136-Edit _MG_0823-Edit

Fine, hva?! Jeg håper det blir mange flere fremover, og at jeg på sikt kanskje lærer meg å både ta bildene selv og å redigere dem så følelsene i bildet kommer ut til den som ser. Hvis dere har lyst til å se hva for slags andre fine bilder kjæresten tar, så kan dere jo ta en titt innom @btmoen på instagram. Han er rimelig flink, skjønner dere! Nå skal jeg kose meg litt med enda mer tv-serier før leggetid, og krysser fingrene for at ukestart i morgen blir knall. Håper dere har hatt en god helg!

Legg igjen en kommentar

