Kjærlighet

Stille morgen

06.30 – vekkerklokka ringer. Hver dag. Noen ganger skrur jeg den av, snur meg rundt og venter på at Kasper skal våkne. Det er jo ikke sånn at det er nødvendig at jeg står opp før åtte, vi rekker det vi skal da også. Men de dagene jeg tar på meg tøflene og tusler ut i stua og sitter i stillheten og ser verden våkne utenfor vinduene – de dagene starter litt bedre enn de andre.

Kasper elsker det nemlig. Noen ganger lurer han på hvor jeg er og da spretter jeg inn og sier «det er mooorgen!» og ser smilet bre seg i et trøtt ansikt. Andre dager kommer han tuslende ut i stua og blir glad når han ser at det er lyst og at dagen kan starte. Og det er nettopp derfor jeg prøver å stå opp 06.30. Bedre start på dagen skal man leite lenge etter.

2 thoughts on “Stille morgen

Legg igjen en kommentar

