Kjærlighet

Tilbakeblikk på 2014

2015 startet med en saftig forkjølelse med hovedsete i brystet og feber hos Kasper, og det kan sies at det er unntakstilstand i heimen – selv om det også kan sies at det er den statusen som begynner å bli vanlig. Det håper jeg å få endret på, aller helst skulle jeg kastet ut tv’n så film ikke hadde vært et alternativ, men da måtte nok mac’en gått samme veien og såå langt er jeg ikke villig til å strekke meg altså. Vi satser på barnehagedag i morgen, men først en oppsummering av året som har gått!

Januar: En måned fylt med guide-lines istedenfor nyttårsforsetter, og som standarden er så glemte jeg selvfølgelig å henge dem opp på et godt nok synlig sted. Jeg føler likevel at jeg både kan krysse av litt bedre matlagingsrutiner og god økonomisk oversikt, selv om 2014 har vært et saftig utgiftsår pga. en heller skranten passat. Jeg reiste også til Island med Mille, og prøvde så godt jeg kunne å tipse om hvordan man reiser dit på budsjett – billig og BRA ble det! Ellers hadde vi noen hjemmedager med sykdom, og var masse ute. Dels fordi snøen endelig kom, og dels fordi bilen som vanlig befant seg på verksted.

IMG_5032 Vinterblomst-fbcopy KasperAkebrett

Februar: .. var også fylt med snø, og heldig som jeg er finnes det ikke noe bedre enn en stor parkeringsplass som måtte måkes hver kveld for å ha mulighet til å komme seg ut morgenen etter. Jeg følte meg lykkelig, og baset rundt i snøen mens Kasper var i barnehagen. Jeg tok et tidlig oppgjør med økonomien, og som vanlig rådet det kaos i heimen. Mitt mest leste innlegg ble postet i februar, og ellers gikk måneden med på fine skoledager og et hverdagsliv som gikk sin vante gang uten store problemer – jeg skrev om post og jeg fikk en Liebster-award!

IMG_5424 _MG_5838 KasperFeb6

Mars: Denne måneden syns jeg det var på tide å skrive om «Den vanskelige maten», og er på en måte fint å se tilbake på fordi jeg vet at dagens matrutiner er bedre enn de har vært på lenge! Vi besøkte Mille i Oslo, snøen forsvant og jeg tok med meg kameraet på tur, jeg skrev et innlegg om hvilken erfaring jeg har med barnevernet og begynte sakte men sikkert å bruke bloggen som et sted å lufte mange av tankene jeg hadde sittet inne med lenge. Jeg var i praksis en krevende uke, og jeg tok selveste Clint Hill i hånden!

IMG_0397 _MG_0209 Kasper

April: Jeg definerte nye mål for meg selv og begynte å fokusere mer på å se de gode, små tingene i hver dag, og jeg besteg Eikeskar for første gang! Jeg fortsatte med å lufte tanker og ha mye på hjertet, og så hadde jeg en strålende fin påske (selv om den var delvis fylt med omgangssyken) hvor Mille og jeg lagde nytt gateskilt til veien vår! April ble avsluttet med unntakstilstand og nok en tur på Eikeskar!

BecauseIsaidIwould Eikeskar2 _MG_7127 _MG_7426 EikeskarMedKasper

Mai: Jeg startet med måneden med enda mer tenkeposter, og et aldri så lite bad i Tinnemyra. Kaldt var det! Hjemmeeksamen kom og det ble både unntaks- og prokrastineringstilstander, men plutselig var eksamen over og ferien ble et faktum. Jeg tok med meg kameraet på tur stadig vekk, og storkoste meg med sol og varme når jeg ikke forsvant inn i enda dypere tanker om både det ene og det andre.

IMG_0024 IMG_7469 IMG_7537 IMG_7653 IMG_7824 _MG_8166

Juni: Vi besteg Gaustatoppen med onkel og onkel! Som mor så sønn nøt vi utsikten med beina dinglende på kanten, og i år håper jeg på både Besseggen og Trolltunga. Den siste kanskje uten Kasper, men likevel! Jeg kjøpte meg skrivemaskin (elsk) og fortsatte å tenke – uten å tenke, og så kjøpte jeg meg nytt objektiv til speilreflekskameraet og avsluttet måneden med å anbefale mine bloggfavoritter.

IMG_8429 IMG_8463 WhoAmI

Å gå igjennom året tok visst litt lenger tid enn jeg trodde, så del 2 kommer i morgen – eller neste gang jeg finner det for godt! Nå er det leggetid for en sliten, men fornøyd sjel – småbarnslivets rutiner er gode for meg, men etter å ha sovet til 12 hver dag i hele jula tar det visst litt på likevel. Etter å ha sett tilbake på 2014 måned for måned håper jeg på en oppsummeringspost, og lurer på å formulere noen nye tanker for året som nettopp har startet. Jeg er ikke fan av nyttårsforsetter, men i år som i fjor tenkte jeg å satse på guide-lines. Blogges plutselig!

Legg igjen en kommentar

