Bare Line · Hverdag

Sakte men sikkert

Jeg blir sakte men sikkert bedre, men jeg er fortsatt syk. Ikke på en synlig, åpenbar måte – jeg sliter med å fokusere og det virker som om all energien jeg har går med på det. Kroppen er tung og selv om jeg klarer å gå tur er det vanskelig å stå stille eller å sitte oppreist. Jeg forstår ikke hvorfor kroppen og hodet er så innmari utmattet, men det er ikke noe å gjøre med. Det sier seg selv at eksamenslesing er vanskelig å få til.

IMG_1176

Jeg prøver å ikke bekymre meg – prøver å ikke tenke på at det bare er 9 dager igjen til eksamen, og at jeg enda ikke har klart å lese et helt kapittel eller skrive notater. Jeg har planen klar, jeg har sortert ut hva jeg må kunne for å skrive en eksamensoppgave jeg kan stå inne for, det er ikke så mye som må pugges. Men jeg klarer ikke å lese i bøkene, ikke en gang i de ikke-pensumsrelaterte som jeg har så lyst til å begynne på, og jeg klarer langt mindre å skrive for hånd. Verken notater eller brev.

IMG_1185

Kasper er hos besteforeldrene sine og jeg prøver å ta vare på meg selv. Vet at om jeg så bare får fire friske dager før eksamen så skal jeg klare å lære meg det viktigste. Jeg har troa på meg selv, jeg har det. Om jeg bare får bli helt frisk snart. Om jeg bare får nok energi til å kunne bruke hodet på den måten jeg vil. Heldigvis har jeg klart å dytte den dårlige samvittigheten unna, men jeg vet ikke hvor lang tid det tar før den kommer og slår meg hardt i hodet. Forhåpentligvis kommer den ikke i det hele tatt.

IMG_1198

Jeg klarte å gå en kort tur i går, på butikken. Det var slitsomt. Men jeg følte meg litt bedre i dag og fikk lurt kroppen ut på tur rundt Tinnemyra. Jeg rakk sollyset, det flotte fargespillet og pustet inn masse frisk og deilig vinterluft. Jeg er sliten nå, men det ga meg en ny giv. Håper at jeg får samlet energi til å komme igjennom det viktigste på pensum i små, små biter. Litt er bedre enn ingenting.

På mandag skal jeg til refleksolog. Det blir spennende.

2 thoughts on “Sakte men sikkert

Legg igjen en kommentar

