Bare Line · Studentlivet

Skrivende stillhet

Klokka er 00:00, på komfyren lager havregrøten seg selv og her sitter jeg. Det ryker fra kaffekoppen, og bortsett fra den putrende lyden fra kjelen er det dørgende stille. Det er deilig å kjenne at fingrene løper over tastaturet, at hjernen har begynt å fungere igjen. Det er deilig å vite at jeg ikke må stå opp til lyden av tassende føtter i morgen tidlig, og at jeg har resten av uka på å hente meg inn igjen etter den forrige.

Førsteutkastet til FoU-oppgaven skal leveres om 18 timer, og de siste syv timene har jeg gått fra 0 ord og 0 sider, til 1800 ord og fem sider. Hvis det er nødvendig blir jeg sittende her i syv timer til, og det er helt i orden. Jeg er på bedringens vei, og hjernen fungerer best om natta. I stillheten. Den deilige, dirrende stillheten.

Legg igjen en kommentar

