Hverdag · Kasper

Bil og plaster, og sånn

Hei alle sammen, Kasper her!

I dag har vært litt av en dag, og fordi mamma sitter og plastrer tåa si akkurat nå (mer om det senere), tenkte jeg at jeg kunne fortelle dere litt om den! Først da, mens mamma styra rundt for å kle på seg og huske alt som skulle være med ut i bilen, så spiste jeg frokost i bleia under kjøkkenbordet. Jeg hadde egentlig ikke lyst til å være med i barnehagen i det hele tatt, men mamma fikk lurt meg med ut i gangen og inn i yttertøyet likevel, og så gikk vi til bilen. Og det var da jeg ante at det var noen ugler i mosen, for mamma ga bilnøkkelen til meg (!!) og sa at jeg kunne prøve å låse opp, mens ho løp inn for å hente reservenøkkelen. Jeg takket ja med glede, for å si det sånn. Alt jeg vil er jo å kjøre bil! Bil er det beste i hele verden!

Men uansett, jeg klarte ikke å åpne bilen, og det klarte ikke mamma heller, så da løp mamma inn igjen og henta vogna og så gikk vi til barnehagen isteden. Mens jeg malte bamsesparebøsse der dro mamma på bensinstasjonen for å kjøpe og betale låsolje (mamma har lært meg at alt man tar i butikken må kjøpes og derfor beeetaaales), jeg vet ikke hva det er, men mamma viste meg mange bilder når jeg kom hjem igjen over hva som egentlig hadde skjedd mens jeg var der i barnehagen da, så jeg tenkte jeg kunne vise dem til dere også:

DumPassat

Jeg skjønner ikke så mye av bildene jeg heller, men mamma sa at når ho endelig fikk låst opp bilen etter veldig mye slit og sånne stygge ord og sånn, så åpnet ho døra og da gikk alle vinduene ned. Pluss at det viste seg visst at vi har fått svømmebasseng i bilen igjen. Det syns jo egentlig jeg er veldig fint, for da kan vi bade mens vi kjører bil! Bade og bil, det må jo være som å vinne i lotto?!

Jeg har skjønt at folk veldig sjelden vinner i lotto (selv om mamma og jeg skrapa fram 50 kroner på et flakslodd i stad, det er samme firma som driver det greine der, er det ikke?), så jeg fikk ikke lov til å bade i bilen. Ikke fikk mamma opp igjen vinduene heller. Så når jeg kom hjem fikk jeg lov til å prøve og låse opp enda mer, mens mamma bærte alle bilhjula bort fra parkeringsplassen. De hadde ho nemlig lirka ut over baksetene, for trøkker’n på låsen funker jo ikke og låsen på bakluka har irra igjen så den gikk jo ikke opp den heller. Mamma’n min er sterkest i hele verden, tror jeg. Det sier ho selv, i alle fall.

Men uansett, det var jo da moroa begynte! For da kom nemlig huseieren hjem, og han parkerte ved siden av mamma på parkeringsplassen og ikke i garasjen! OG SÅ HOLDT HAN MEG I HÅNDA MENS MAMMA KJØRTE BILEN VÅR INN I GARASJEN! Jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, det var helt sinnsykt kult og jeg hadde skikkelig latterkrampe. Bilen vår inni garasjen, liksom?! Og der skal den visst stå helt til tirsdagen, for vinduene går jo ikke igjen og bilsykehuset var fullt hele uka. Det er jo litt kjedelig, men da får mamma trent litt og det vet jeg ho liker godt. Frisk luft er visst bra for sjela, sier ho. Ikke vet jeg hva det betyr, men ho er i mye bedre humør om dagen så det stemmer sikkert!

Eller, i stad begynte mamma faktisk å gråte. Vi hadde hatt en sånn fin ettermiddag etter alt det biltullet, bygd med klosser og tegna masse (mamma’n min er best på å tegne Makka-pakka og Thomas og Percy og James og til og med Kontrollsjefen), og vi spiste middag og leste Bukkene Bruse (det er favoritten min!) og så fikk jeg til og med lov til å bade, men når jeg skulle ut fra badet skulle jeg bare lukke igjen døra litt, og da begynte mamma altså å skrike og gråte. Jeg prøvde å trøste så godt jeg kunne, fant til og med en skitten bukse som jeg kunne tørke vekk tårene med, og jeg sa unnskyld og jeg klemte masse, men mamma båre gråt og holdt seg rundt tåa! Nå har jeg lagt meg, og mamma kunne ikke sitt litt ved senga som ho pleier en gang, ho bare hinka ut av rommet på ett bein og snakka noe om å sette plaster på tåa. Plaster er for pingler.

Pingler ser forresten litt sånn ut i dag:

IMG_0917

Og snakker om at etter bilen har vært på bilsykehuset og blitt fiksa så gidder ho ikke mer. Vi kan selge bilen og kjøre tog isteden, sier ho. Og det er jo egentlig fint, for selv om Passaten er fin så er tog ENDA KULERE! God natt!

2 thoughts on “Bil og plaster, og sånn

  1. Jeg elsker disse innleggene :D Du er vanvittig flink til å skrive fra Kaspers synspunkt og jeg tar meg i å både le og få litt vondt av deg samtidig xD Stå på snuppa!

    Lik

Legg igjen en kommentar

