Foto · Hverdag

Allehelgensaften

Dagene går, jeg tenker ikke så mye, men jeg kan driste meg til å si at jeg begynner å få det bra. Sånn skikkelig bra (altså, ordentlig normalt da, eller OK – med andre ord. Jeg legger ikke lista så høyt). Jeg øver meg på å bli bedre på å snakke om og dele de fine tingene, for jeg har altså blitt ganske så flink til å finne dem i det siste. Da postmannen nok en gang hadde stappet postkassa så full at lokket ikke gikk igjen og på toppen av det hele hadde balansert den ene pakka på kanten for eksempel, da lo jeg godt. Jeg er for øvrig utrolig takknemlig for den postmannen, han (eller hun) har spart meg for utallige turer på postkontoret.

Men uansett, det med å formidle sånne fine ting og herlige øyeblikk er en øvingssak, og jeg øver som sagt masse. I brev. Det er liksom for skummelt å prøve seg her. Her er det jo så mye av det jeg syns jeg er flink til, å beskrive nedturer, kaos og sånt. Dessuten blir jeg så glad hver gang jeg kan slippe et håndskrevet brev i postkassa så det kan reise til mottakeren sin, av en eller annen grunn.

Gresskar2Melon-Bob ♥

Men uansett (igjen), det var ikke derfor jeg bestemte meg for å bruke litt tid på bloggen i dag. Jeg har nemlig endelig skjært ut mitt første gresskar! Det kommer helt sikkert ingen barn i år heller, men gresskar-Frantz står på trappa og ønsker alle velkommen likevel. I fjor fikk jeg bare tak i en honningmelon, og selv om det var morsomt å skjære ut fjes i den også, så var det liksom enda kulere å lage et ekte gresskarfjes. Og det ville jeg dele med dere! Oktober er over, bursdagen ble så bra at jeg måtte gråte av glede før jeg gikk og la meg, og nå skal jeg spiste alt halloween-godteriet barna går glipp av fordi de ikke finner inngangsdøra mi mens jeg ser på Nytt på Nytt og ler meg skakk.

SnakkasOktober

God allehelgensaften!

Legg igjen en kommentar

