Hverdag · Kjærlighet · Studentlivet

Samlingsuke og selvstendighetsalder

Samlingsuka kom, og Kasper ble selvfølgelig syk. Igjen. Han vet å passe på å gi mamma hjemmedager de få gangene i året det er obligatorisk oppmøte. Vi hadde i tillegg en helt udramatisk tur til legevakta i ambulanse, av den enkle grunn av at jeg ikke hadde bil. For en mamma med legeskrekk, sykehusskrekk, nåleskrekk og alle andre skrekker som har med sånt å gjøre var det rett og slett herlig å møte bare snille og fantastiske mennesker hele veien, både i ambulansen, på venterommet, på legekontoret og i taxien hjem igjen. Og Kasper? Han gråt verken når han fikk stikk i fingeren eller når blodtrykket skulle taes, og syns det var bedre om mammen fikk plasteret i panna og smilte lurt da han røsket det av igjen og mammaen ropte «au au au». Ikke noe å bekymre seg for der i gården, altså.

Dagene har vært lange men har samtidig flydd forbi. På fredag kom mamma (og snøen, forsåvidt) og jeg tok turen til Bø, hvor gruppa jobbet med oppgaveskriving til klokka var to og startet på igjen dagen etter. Så var det hjem igjen til selvstendighetsalderen og verdens beste mamma, og mellom husarbeid og tusen samtaler om hvorfor det ikke er lov til å slå hadde vi det fint vi altså. Det var nesten litt trist å sende ho hjem igjen i går, men med hver dag som går er vi ett skritt nærmere jul og ferie, og den selvstendighetsalderen (som det så fint heter) kan vel ikke vare evig? Så da er vi ett skritt nærmere at den skal gå over også.

Jeg er ekstremt sliten om dagen og kunne sikkert med fordel sovet helt fram til jul og påske, prosjekt-før-seks har sklidd ut og jeg husker ikke sist vi tok tran, men «takknemlighetsdagboka» mi lever i beste velgående og jeg tenkte derfor å dele dagens (okei da, så er det et skippertak fra før helga) skriverier med dere:

Bilen er fikset og hjemme igjen! Jeg er så glad at jeg måtte nesten gråte en skvett da jeg fikk den tilbake etter tre måneder uten.
♥ Mac’en er fikset og virusfri! Fra nå av kan skolearbeid på datamaskin strykes av stresslista, hurra!
♥ Etterbetalingene kom og økonomien er i balanse – enda en ting å stryke av stresslista!
♥ Besøk av mamma er gull verdt og fortjener tre ♥♥♥, minst.
♥ Besøk av nabojenta så jeg kan sove på sofaen etter barnehagen. Gull.
♥ Alt som lå i boden og tok opp plass på vent for å gis bort er nå på vei til rette hender.
♥ NRK P1 og tårefrembringende youtube-videoer.
♥ Jeg har lånt bort et par pensumbøker fra i fjor og fikk hjemmelaget eplemossyltetøy i retur!
♥ Gode venner som ringer for å spørre hvordan det går.
♥ Og ikke minst, utsikten fra leiligheten etter en lang dag med tåke:

_MG_1798

One thought on “Samlingsuke og selvstendighetsalder

  1. Takk du fine, vakre, selvstendige jenta mi! Jeg har hatt en super helg sammen med dere :-) …og lillemann finner nok balansen i dn selvstendigheten etterhvert han også. Varm klem <3

    Lik

Legg igjen en kommentar

