Kjærlighet · Reise

Tidenes helg

Vi landet i Madrid 00.15 torsdag natt og lurte stort på hvordan vi skulle komme oss til hostellet vi ikke egentlig var helt sikre på hvor var hen. Vi var heller ikke helt sikre på om metroen fortsatt gikk, men tenkte at det ordner seg vel på et vis. Nå har det seg sånn at ting har en tendens til å gå vår vei når vi er ute og turer, og jaggu – sjefen jeg hadde da jeg jobbet i Madrid var på samme fly som oss og tilbød seg å kjøre. Ja! svarte vi og slokna endelig da klokka bikka 02.00.

Klokka 06.55 skreik og ljoma det i begge vekkerklokkene på en gang og vi starta dagen med et realt sjokk. Frokosten ble inntatt på Café y Te, vi reiste til togstasjonen bare for å finne ut at det var lurere å ta buss, tok metroen tilbake, drakk kaffe og leste spanske aviser, og sommerfuglene fløy. Da vi kom oss ombord viste det seg at det gikk veien denne dagen også – de to aller beste plassene på bussen var visst våre og vi seig ned i gode seter og slang beina opp på kanten foran oss med to store glis!

Vel framme i Salamanca møtte vi Laurence med «er doene på samme sted som sist? Jeg kan ikke gå ordentlig en gang!» og spratt avgårde i merkelig gange bare for å komme på at offentlige toaletter i Spania når du må skikkelig, skikkelig tisse gir en treningsøkt for låra ingen annen øvelse kan slå. Vi ruslet til skolen og overrasket vår gamle språklærer, fikk gratis t-skjorter fordi vi.. tja, karma? og avtalte søndagskaffe med vår gamle historielærer.

IMG_1573

Jeg skal stoppe med oppramsingen her, men i korte trekk hadde vi T I D E N E S helg og har allerede så smått begynt å planlegge en tur tilbake om ikke alt for lenge. Det er så deilig å reise med Isabel, og det er så naturlig og være med Laurence. Hadde jeg ikke visst bedre skulle jeg trodd vi flyttet fra hverandre i forrige uke, og ikke for tre år siden. Det ble ikke tid til så mange bilder, men sånn er det når man er i festlig lag. Fokus på å være sammen! Det er så mye mer å fortelle – bartenderen Red som kjente oss igjen (etter tre år!) og spanderte gratis shots, hvor tungt det er å være ute til 04.30, shoppingspree med tintodeverano-pause, tapas og spansk, engelsk, fransk og norsk og flerkulturell herlighet, men nå må jeg skrive den disposisjonen jeg så bastant bestemte meg for å drite i før helga. Kort fortalt kan turen oppsummeres med disse to bildene fra frokost klokka 16.00 på lørdag:

IMG_1579 IMG_1576«… og jeg glemte verden»

(PS: Gjett hvem som begynte å blø neseblod på flyet fra Berlin til Oslo da? Doh!)

Legg igjen en kommentar

