Kjærlighet

NITTENDE.SEPTEMBER

Kasper sovnet i vogna på vei hjem fra barnehagen i dag. Jeg burde vel egentlig allerede da ha tenkt tanken om at middagstid etterpå ikke var det helt riktige tidspunktet for å si at mamma bestemmer at du ikke kan gå fra bordet før du har spist opp denne ene, siste skjea her. Men plutselig hadde det plumpet ut av meg likevel, og da satt vi der da. I en time. Jeg tror jeg gjenvant min trone som både konge og sjef da han endelig takket ja, for nå er det en og en halv time siden vi pusset tenner og sang trollmor på sengekanten, og selv om han ikke sover enda er det absolutt ikke noe klaging, sutring eller grining. Dagens win.

Jeg har hatt noen «aha-moments» i det siste som jeg gjerne vil dele med dere, men jeg vil også gjerne skrive litt om bakgrunnen for dem – og det er visst ikke så lett som jeg hadde tenkt. Nå har jeg vært heldig og endelig fått hjernen tilbake – i går satt vi faktisk og skrev oppgave helt til klokka tolv – men det surrer og går mye i forhold til KID-kurset og det er ikke så lett å oppsummere noe som egentlig er så enkelt og logisk, men likevel så veldig komplisert. I tillegg er den nye planen å stå opp til samme tid hver eneste morgen, og det kan bli en utfordring. Derfor tenkte jeg å dele det også – kanskje det kan fyre opp motivasjonen?

Nå derimot, storkoser jeg meg med gullrekka, telys på stuebordet og et par skikkelige stroopwafles fra Nederland. Det er fredag, det er helg, det er sommerfugler og livet er fint.

2 thoughts on “NITTENDE.SEPTEMBER

  1. Så fin blogg du skriver. Har fulgt deg en stund, men har aldri lagt igjen en melding. Før i dag :-) Jeg liker så god ærligheten din, og jeg ser jo at du er et fint menneske som jobber med seg selv, har meininger, prinsipper, gode verdier og holdninger.
    Du har skjønt noe veldig viktig når du skjønner at livet går opp og ned, og at selv om ting merker oss, så definerer det oss ikke uten at vi tillater det. Du kommer til å takle alt du møter, for du har så gode innstillinger – det er sånn jeg ser det :-)

    Det er min lille glede hver gang jeg ser at du har postet et nytt innlegg, og jeg ønsker deg alt godt i hele verden!

    Klem fra meg.

    Lik

Legg igjen en kommentar

