Kjærlighet

Meget spontant og litt impulsivt

Noen ganger, så klaffer alt på en gang – og da må man bare gripe sjansen, åpne lommeboka og klinke til. Så hva er det jeg har funnet på  da, så nært etter den sjelekrenkende hendelsen med den ekstremt dyre iPhonen? Jo nå skal dere høre: Isabel og jeg har kjøpt flybilletter i dag og reiser til Spania neste torsdag! 

Forrige gang vi turet nedover var Kasper fem måneder gammel, og da så det slik ut:

_MG_0013

Denne gangen reiser vi uten lillegull, men jeg tror ikke det blir noe mindre spennende av den grunn. Målet er Salamanca, vår gamle roomie Laurence har flyttet tilbake for å gå på universitetet, og det er tross alt mye kortere (og billigere!) å ta turen til Spania enn det er å fly hele den lange veien til Canada. Gyldig grunn, spør du meg! I tillegg får vi muligheten til å hilse på venninner som er derfra/bor der, våre gamle lærere – og kanskje det blir en tur innom den gamle stambaren for å se om bartenderene fortsatt kjenner oss igjen. Vi skal sitte på Plaza Mayor og nyte spansk høstsol, friske opp den rustne spansken, ta en tur i katedralen i solnedgang og mimre om gode tider. Hjelp, som jeg gleder meg!

9 dager folkens – sånn kan det gå når to ivrige sjeler får ånden over seg. Jeg skal selvfølgelig ta med meg kameraet også denne gangen, og jeg håper jeg får til noen skikkelige blinkskudd. Forrige gangen jeg så Laurence var i februar 2012 og jeg gikk gravid med Kasper, og da så det sånn cirka slik ut:

IMG_0387

Det er med andre ord på tide med nye bilder (legg forresten merke til hvor rød jeg er på nesa – jeg anbefaler ingen å ta turen til Montréal i februar, jeg holdt på å fryse av meg ørene. 27 minus!). Åh, som jeg gleder meg!

Tirsdagene seiler opp som en sterk konkurrent til mine fine mandager forresten, kurs er fantastisk og ettermiddagene etterpå med middag og kaffe med Iver og mammaen er utrolig koselig. Men nå må jeg både skjerpe meg og ta meg litt sammen – i morgen er det gruppearbeid hele dagen og det kan være greit å komme litt forberedt nå som jeg endelig begynner å bli frisk (det kan forsåvidt også være en idé å skjerpe seg når det kommer til antall utenlandsturer i året, men dét er en helt annen sak). 

God tirsdag, la oss håpe de neste 9 dagene går superfort og er kjempefine!

5 thoughts on “Meget spontant og litt impulsivt

Legg igjen en kommentar

