Bare Line · Hverdag

Ukas beste dag

 

_MG_1416Mandager er dedikert meg og mitt, ikke noe burde, må, skulle ha gjort – men akkurat det jeg har lyst til å gjøre. Jeg har jogget en (ekstremt kort) tur, og jeg har tusla rundt i nabolaget med kameraet på jakt etter stemningsbilder. Jeg har ledd av meg selv, først fordi jeg hadde rompa i været og kameranesa i bakken, og etterpå fordi jeg spratt rundt som en hare med koffeinsjokk da det gikk opp for meg at jeg hadde satt meg i en maurtue.

Nå skal jeg rydde og ta oppvaska – ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst. Jeg skal høre på sinnsykt høy musikk så det dundrer i veggene, og jeg skal gi meg selv tid til å sortere tanker om ukas KID. Jeg skal drikke masse kaffe og surre ned tanker med blyant i den røde moleskine-boka, og hvis jeg får ånden over meg kan det hende jeg til og med vasker gulvet. Fordi det er sånn mandagene er: late, lange, fine, mine, rolige.

_MG_1455

Mandagene er hellige.

Legg igjen en kommentar

