Hverdag · Kasper

Fotofargemagi

_MG_1153 _MG_1179

Kasper har fått munn og klovsyken. Jeg mener ku og hestefot-syken. Hund, fot og håndsyken? Eller så kan det selvfølgelig være pustulose. Sånn som røykende kvinner i alderen 30 til 60 kan få. Neida, fra spøk til alvor: han har mest sannsynlig fått hånd-, fot- og munnsyken. Røde prikker/nesten-blemmer i hendene og noen under føttene, det forklarer også feberen fra forrige uke. Han er heldigvis ikke så veldig plaget, men han er sliten. Og det er vel kanskje ikke så rart, hverdag og virus på en gang. Da blir mammaen også sliten.

Derfor har vi vært ute i dag, på jakt etter høstfarger. Vi fant dem rett utenfor døra. Perfekt temperatur, overskya, akkurat sånn som høsten skal være. Jeg har vært høy på koffein i hele dag, og du verden så mye man kan få gjort når det er ting man ikke vil tenke på. Dessuten tror jeg at jeg har funnet et fint ukemønster vi kan følge: mandag er handling, husarbeid, sitte på rompa-ikke tenke på skoletid. Tirsdag er dedikert skolebiblioteket og KID-kurs, og om vi er heldige blir det middag med Iver og mammaen etterpå. Onsdag, torsdag og fredag er skoletid. Jeg hadde helt glemt hvor deilig det er å være tilbake i hverdagen. Den ordentlige. Fint for hodet.

Jeg ble forresten litt revet med av koffeinrushen i dag (som man kan se av dagens instagrambilde), og da jeg skulle kjøpe deler til mac’en impulskjøpte jeg en iPhone også. 5S, 32GB. Silver. Til drøye syvtusen. Nå tror jeg vi må spise havregrøt til hvert måltid helt fram til jul. Men det var kanskje på tide. Og så har jeg jo snart bursdag. Om to måneder. 

2 thoughts on “Fotofargemagi

  1. Haha, jeg husker jeg fleipa med legen om blemmene He hadde i hendene og spurte om hun hadde fått munn- og klovsyke, men det var IKKE gøy, for det var en sykdom for dyr, og IKKE barn… Eh… Nei, daså. Sorry.
    Men He var iallfall ikke spesielt plaget. Fikk ikke vondt i munnen, så hun spiste iallfall godt:)
    Finfine bilder!!

    Lik

Legg igjen en kommentar

