Kjærlighet

Små gleder

_MG_1119

Vi trengte en rolig helg, både Kasper og jeg. Vi har vasket klær, rydda i alle skapene på badet. Pusla rundt, rett og slett. Vært en tur i byen, på lekeplassen. Våkna ikke før åtte i dag, fikk besøk av mamma og Gro og spiste på kaféen på Elgsjø. Kasper har fått en ny elefant til samlingen, jeg har fått tak i en gammel stoppeklokke. Små gleder.

Jeg er litt tankefull og litt tanketom på en gang. Klarer ikke helt å plassere dem, men regner med det er nervøsitet før kursstart på tirsdag. Spent på hvordan det egentlig blir, spent på om jeg klarer å sjonglere kurs og hjemmelekser med skolegang og pugging, matlaging og henting og levering i barnehage. Spent på om jeg klarer å holde på godfølelsen fra de siste ukene, redd for å skremme vekk, redd for å være litt for mye. Og samtidig så veldig sjarmert. Og litt håpefull.

Og så er det så deilig å være tilbake på skolebenken. Lange dager på første rad, tar notater, rekker opp hånda. Nyter å være student. Klar for et nytt år, klar for å fortsette å jobbe mot å bli mer fornøyd med meg selv, å finne ut av meg selv, hva jeg vil ha i mitt liv, hvordan jeg vil være. Det er litt skummelt, men det er jo det som gjør det så fint.

Bring it on, September!

6 thoughts on “Små gleder

  1. Dette nailer du, og om ikke.. så har du prøvd, å mer kan du ikke be om av deg selv! Er så stolt over deg og alt du klarer å sjonglere! Herrefred, jeg har jeg bare meg selv å tenke på (sann, egentlig) og av og til føler jeg at til og med dét er nok liksom ;) Stå på! We got diiis.

    Lik

Legg igjen en kommentar

