Kjærlighet

Italia, sto arrivando!

Det er dagen før dagen, og om under 24 timer håper jeg at jeg sitter på en fortauskafé i en av Italias sjarmerende gater og nyter en stor og deilig italiensk is. Den siste uka har vært koselig, hektisk, fin, og full av følelser. Jeg ser på meg selv som en forståelsesfull person, og har ingen problemer med å skjønne hvorfor jeg fort kan bli ‘glemt i mengden’. Alle jeg kjenner er vant med at jeg aldri eller sjelden kan være med på det som skjer, og det er ikke alltid like lett å få tak i barnevakt. I sommer derimot, og lenge før vi reiste nedover, har jeg reklamert med stor veranda, mulighet for barnevakt, soveplasser og 50 meter til strandkanten – og ble møtt med lovord og hurra og hei. Og så satt jeg der, stirrende tomt inn i tv’n kveld etter kveld. Heldigvis har jeg en feiende flott familie som det er utrolig morsomt og koselig å være sammen med, og gode venninner som husker meg litt, likevel, selv om de har jobb, full timeplan og sine egne omgangskretser.

Jeg prøver å pushe den ekle følelsen av irritasjon, sinne og skuffelse ut av hodet, og lurer samtidig på om det er jeg som ikke er pågående nok, som ikke tar initiativ nok eller om jeg er for lat og sitter på rompa og venter at alt skal deise ned i fanget på meg uten at jeg løfter en finger. Kanskje det er en blanding.

Nettopp derfor skal det bli ekstra godt å komme seg på ferie, bort fra håp om å bli bedt med hit eller dit, bort fra tidlige morgener og kjedelige kvelder, og bare tenke på og ta hensyn til meg selv. Og Marjolein, så klart! Min fantastiske venninne fra Nederland møter meg når jeg lander på flyplassen i Napoli – og vi skal toge sørover og kose oss sammen helt til august roper oss hjem til hverdagslivet igjen. Jeg har reisefeber og savner gullklumpen litt allerede, men du så fantastisk det skal bli å endelig, endelig komme seg av gårde!

_MG_0055

Ciao!

3 thoughts on “Italia, sto arrivando!

Legg igjen en kommentar

