Kjærlighet

Sommerferie og sommerfugler

Siden sist har Kasper hatt sin første tur på legevakta, vi har fylt på hjemmeapoteket med en saftig penicillinkur, vi har hatt besøk av fineste Terese, Kasper har vært hjemme fra barnehagen hele uka, vi har utført førstehjelp på mammas hortensiaer og krysser fingrene for at de blomstrer opp igjen, Kasper er levert til papsen og jeg har sovet 14 timer i natt. Selvfølgelig er det min tur nå som jeg må pakke, hele kroppen gjør vondt og ganen har fått sin helt egne puls. Det er umulig å puste om ikke munnen er på vidt gap, og å svelge er i en helt egen klasse av vondt.

Men noen sommerfugler har det vært likevel, jeg har nemlig endelig kjøpt meg noe jeg har ønsket meg i evigheter – et Canon EF 50 mm, f/1.8 II objektiv! Jeg ser virkelig fram til å lære meg hvordan det fungerer, og håper det skal bli litt lettere å ta gode bilder av en aktiv plutt som alltid er i bevegelse framover. Billig var det og!

I tillegg har jeg blitt utfordret av Ellensoase til å anbefale noen av mine bloggfavoritter med under 100 lesere videre til dere. Jeg vet ikke helt hvor mange lesere de forskjellige har, men noen favoritter har jeg jo og den bloggen jeg liker aller best å titte innom er Zoo Payne. Maria tar så utrolig fine bilder og jeg drømmer meg stadig bort i deres fine verden. NurseNadia ble anbefalt av Ellen også, men er for god til å ikke bli anbefalt igjen. Nadia skriver om livet, og jeg elsker å følge hennes reise mot nye eventyr, eller bare hennes herlige beskrivelser av hverdagen. Sovebebibloggen kan jeg ikke lese uten å smile, Gro skriver om hverdagen med bebi og alt som følger med på en nydelig måte. Babyboble er den morsomste babybloggen jeg vet om, Camilla treffer spikeren på hodet hver eneste gang og kan gjøre selv det kjipeste tema til noe morsomt å lese om. Og så er det EventyrElin da. Hvis jeg bare skulle lese en eneste blogg i sommer skulle det vært Elin sine ord, ærlig og på kornet og alltid noe interessant å lese om.

Nå må jeg ta med meg den syke kroppen min og pakke, støvsuge, rydde og vaske – i dag begynner ferien og vi sier bye-bye Notodden vi ses igjen utti august en gang! Jeg ser frem til lange dager i hagen, på verandaen og på stranda, det eneste målet før Italia er å være masse, masse ute. Jeg håper det nye objektivet mitt hjelper meg å fange stemninga jeg håper vi får (nå har tross alt de fire siste ferieukene vært helt grusomme, så jeg må krysse fingrene at det er fordi de neste blir supre), og da skal jeg selvfølgelig stikke innom fra tid til annen og dele dem med dere.

GOD FERIE, da! ♥

6 thoughts on “Sommerferie og sommerfugler

  1. Hei du! Tusen takk for linking:D Det var stas! Og grattis med nytt objektiv:) Jeg tar stort sett alle bildene av He med det samme! Du kommer til å like det godt:)

    God ferie, god bedring og god tur!!

    Lik

Legg igjen en kommentar

