Foto · Hverdag · Kasper · Kjærlighet · Studentlivet

Snart ferie!

Jeg har kommet opp i muntlig på onsdag, og jeg er som et aspeløv. Muntlig er ikke min sterke side, jeg blir nervøs fordi jeg må si det riktige fordi jeg ikke har tid til å si alt jeg vil si, og så er jeg redd for å glemme det jeg virkelig må si. Dessuten blir jeg superskjelven i buksene ovenfor autoriteter, og fordi det er en ekstern eksaminator som skal være med på å sette karakter.. Vel, la oss bare si at jeg prøver å ikke tenke så mye på det.

IMG_7653 IMG_7693 IMG_7669

Jeg har jobbet og lest og tatt notater til langt på natt, og jeg har prøvd så godt jeg kan å nyte ettermiddagene med Kasper så han ikke skal merke til at jeg er så veldig stressa. Heldigvis skjønner ikke han at de tomme melkekartongene på benken har stått der i en uke, og det at halve sandkassa er på stuegulvet bryr han seg ikke noe om. Hans nye hobby er å spise steiner, og den stakkars snegla her visste liten om at den straks skulle se døden i hvitøyet. Det er jo ikke hans feil at skallet ser ut som en stein, ikke sant. Den ble spytta ganske fort ut igjen, for å si det sånn. IMG_7824 IMG_7710 IMG_7828

Det er kjempelummert her for tiden, det pøsregner på natta eller i korte perioder på dagen, tordner litt og tørker opp like fort som det kom. Solkremen, shorts og t-skjorter er pakket frem, men vi må fortsatt starte dagen med tjukk genser. Selv gikk jeg på en smell her om dagen da jeg presterte og ta på meg superundertøy, og etter 7 timer på biblioteket gikk jeg ut og trodde jeg skulle smelte helt bort. Heldigvis er det en liten bekk på vei hjem, så vi sparket av sko og sokker og nøyt en liten time med plasking før vi orket å gå resten av veien. IMG_7737 IMG_7845

Både i går og i dag har vi vært ute og lekt med en lekekamerat av Kasper, og jeg må innrømme at det er deilig å komme seg ut også. Jeg er ikke super-fan av varmt og klamt vær og foretrekker egentlig å sitte godt planta i skyggen eller inne i den kjølige lufta (og så lurer jeg på hvorfor jeg er så bleik, h-e-l-l-o …), men det er jo så mye enklere å være ute med barn på dager som dette. Jeg har hatt helt toppen sommerfølelse i dag, fuglene synger og blomstene spirer, og jeg ser virkelig, virkelig fram til en lang og god ferie. Jeg krysser fingrene for at været holder seg, onsdag kveld er det feiring av at et år på høyskolen er omme, og så skal jeg bare slappe helt av til Kasper kommer hjem igjen på søndag, for da er det ferie.
IMG_7802

Det er bare tre dager igjen!

8 thoughts on “Snart ferie!

Legg igjen en kommentar

