Bare Line · Kjærlighet

Små, store øyeblikk

I går fikk jeg uventet besøk av en gammel venn, og jeg har virkelig hatt to helt strålende og fantastiske dager. Vi har snakket om hva som har skjedd i løpet av de siste seks (!) årene, men mest av alt har vi bare vært ute og værtVi har gått oss vill i skogen og havnet i noens hage, småfnisende latet som ingenting og gått videre. Vi har vært på kino hele to ganger, vi har gått rundt Tinnemyra og sitti på tenkebenken og snakket om livet. Vi har blitt solbrente (han mer enn meg, jeg satser brunfarge i år), spist is, løst kryssord og spilt kort – og virkelig bare hatt det fint.

Det som virkelig toppet det hele, var da vi i går bestemte oss for å ta en kveldstur opp på Eikeskar. Vi møtte en familie på vei ned når vi var på vei opp, men bortsett fra dem var det ingen andre ute å gikk i det fine kveldsværet. På toppen var det vindstille, ingen mennesker, og absolutt helt nydelig. Vi bare satt i stillhet og så utover fjellene, og sakte men sikkert gikk sola ned bak dem. Det er vanskelig å beskrive sånne øyeblikk, de du i lang tid etterpå tenker på og forsatt undres over hvordan noen ting noen ganger kan være så bra. Noen ganger er stillheten undervurdert, spesielt den du finner på toppen av et fjell, og dypt inne i skogen. Noen ganger er det ikke behov for ord, å bryte stillheten tar bort noe av det fine med det som bare er. Uberørt, vakkert.

Jeg skal definitivt bruke mange frikvelder med fint vær framover på å ta meg en tur opp på Eikeskar. Jeg skal sitte der og se, utover byen jeg har blitt så glad i, fjellene jeg har blitt så glad i. Stedet jeg kan tenke meg å bo på lenge, rett og slett fordi jeg får en så god følelse av å være her. Jeg skal tenke på hvorfor livet er bra, men mest av alt skal jeg bare sitte der og være. Fordi det er bra, fordi det er fint.

8 thoughts on “Små, store øyeblikk

  1. Ah, det høres deilig ut!
    Vi har brukt de siste påskedagene på å rydde i hagen. Vi har felt trær og båret kvist og ordna fælt. Men i det deilige været, og med en fascinert He i vogna ved siden av, har det bare vært koselig det også. Det er jo så sjelden vi har tid og mulighet til å gjøre sånne ting sammen, så det har vært helt perfekt!

    Lik

    1. Jeg syns sånne dager er supre også jeg :) Noe av det jeg husker best fra påske- og høstferier når jeg var liten er mamma og pappa som rydder i hagen – og det var helt fantastisk!

      Lik

  2. Åååååh, et sånt innlegg som gir meg varm følelse i magen min! Så godt å lese at du har det bra! Jeg håper på at du får denne følelsen mange ganger fremover, virkelig, ha en nydelig kveld!

    Lik

    1. Takk! Det håper jeg også, noen nedturer er greit når jeg vet at det kan være så bra dagene etter! :) Håper du og dine får en flott kveld også :)

      Lik

Legg igjen en kommentar

