Hverdag · Kasper · Kjærlighet

åttendeapril

Jeg har fått post i dag! Gjett om mamma er misunnelig da? Ho fortalte at hvis mormor ikke sender påskeegg til ho i år så er det første året helt siden ho flytta ut hjemmefra at ho liksom ikke skal få. Jeg syns jo at ho høres litt bortskjemt ut med den derre misunneligheten sin, nå er det jo nemlig min tur til å få påskeegg hvert år. Oppi var det en litt rar figur jeg tror sier gakk-gakk, en rar grønn lapp med to tall på, en body med traktor, og min favoritt: hele to pakker med rosiner. Med en gang vi pakket opp spiste jeg opp hele den ene, men jeg delte med mamma da. Gakk-gakk’en fikk også.

_MG_6956

Nå ligger jeg å prater i senga mi, og jeg er rimelig sikker på at mamma sitter på andre siden av veggen med øyelokk tunge som blylodd. I går var vi nemlig absolutt ikke enige om noenting, og så tror jeg mamma har misforstått den sjefstittelen litt. Når jeg er sjef så betyr jo det at jeg bestemmer alt, men så får jeg egentlig ikke lov til å bestemme noenting. Eller, jeg kan bestemme når vi skal stå opp da, og i dag bestemte jeg at vi skulle stå opp før halv seks! Da bestemte mamma at jeg skulle sove i vogna før barnehagen, og allerede klokka sju måtte vi gå ut av døra. Det regna skikkelig masse, og jeg syns det var på tide at mamma fikk vaska håret sitt litt så jeg lukka ikke øynene på førti minutter. Det kan jeg nemlig også bestemme faktisk, når jeg absolutt ikke vil sove. Så da slapp jeg det før barnehagen, men så måtte jeg sove litt i barnehagen midt på dagen likevel, for nå har jeg fått sånne ringer under øynene som alle voksne mammaer har. Så nå vil jeg selvfølgelig ikke sove selv om det er kvelden og snart natta, men så lenge jeg får stå i senga og prate og kose meg så lover jeg å ikke skrike. Det tror jeg mamma blir glad for.

Og så sa ho at jeg måtte legge ut dette bildet fra i går, for ho har kommet opp med en sånn tåpelig idé om å ta bilder med god stemning eller noe hver dag fordi april liksom er så fin. Det jobber jeg selvfølgelig i mot så godt jeg kan, og derfor kommer det ikke før i dag for i går sørga jeg for at mamma var så sliten at ho sovna på sofaen klokka seks.

_MG_6946

Jaja.

2 thoughts on “åttendeapril

Legg igjen en kommentar

