Hverdag

Tida flyr!

Det er slitsomt å ta kveldsstell hver eneste kveld og å stå opp grytidlig hver eneste morgen, det er fra tid til annen superkjipt å ikke vite om jeg får sove hele natta, å bruke dagene på tapt søvn og å måtte lese pensum midt på dagen selv om jeg lærer best på kveldstid. Det er ofte grusomt å måtte ha fullt ansvar for å ta beslutninger om dagsøvn, rutiner og regler – men, når Kasper har vært borte hele helga og kommer hjem søndag kveld, da kjenner jeg at livet igjen er i balanse. Den indre roen kommer tilbake, og alt det kjipe og tunge som følger med ansvaret forsvinner som dugg for solen. Jeg kan puste ut, og selv om det er deilig med de frihelgene jeg har så er det enda deiligere med mål og mening i det som er hverdagen.

Det er mandag og jeg er stuptrøtt, sliten og støl, men om to timer må jeg karre meg bort på treningssenteret, og så må jeg handle, og så skal jeg igjen til tannlegen. Så må jeg finne ut av hva vi skal spise til middag, krysse fingrene for at mulig tannfrembrudd og endring i rutiner og vaner ikke surer til humøret til han lille og at han sovner og sover godt. Og så er det kvelden og «egentid» som i dag er byttet ut med «studietid» og så er det plutselig tirsdag med skole.

Uka kommer til å gå så utrolig fort, på torsdag får vi helgebesøk og så er det plutselig påskeferie. Uka etter er det innleveringsfrister og etter det begynner heftig eksamenslesing. Og så er det hele ferdig 28. mai, og jeg har ferie. Selv om jeg elsker å gå på skolen, å ha noe å gjøre i hverdagen og se dagene og ukene fly forbi, så kjenner jeg at jeg begynner å bli sliten i hodet og det er deilig å se at den store pausen komme flyvende i stor fart.

Blogg og bilder er noe jeg vil prøve å prioritere fordi jeg liker det så godt, dagens bilde er allerede planlagt og jeg håper jeg får tid til å faktisk ta det, men egentlig så vil jeg bare sove. Helst i noen dager. Men, jeg er i godt humør og det er vel egentlig det viktigste!

God mandag!

8 thoughts on “Tida flyr!

  1. Noen dager tenker jeg at en *klem* er på sin plass uten noe mer dikkedarer. Så den sendes, med en ekstra du kan putte i klesskapet til den dagen hvor livet virkelig suger og du får plass til en ukes-handel i posene under øya. Jeg ønsker deg en god dag og håper du møter mange mennesker som smiler på din vei.

    Lik

  2. imponerende menneske! :) Mandager er fine dager, bare man holder ut til etter klokka elleve eller så… ;) Vi har vært en tur i skogen, spist lunsj og nå har jeg sendt dem opp en tur for å se om det er noen bleier som skal fylles før minstemann skal legges. Han har også fått ei tann (den har holdt på lenge, du) og det er deilig for alle at han ser ut til å ha mindre plager :) God mandag, og lykke til hos tannlegen!

    Lik

    1. Høres ut som om dere hadde en strålende mandag! :) Tannlegen gikk heldigvis bra denne gangen, fikk fire bedøvelsessprøyter og da var det greit hehe. Nå er det bare en gang igjen!

      Lik

  3. Kjenner følelsen, jeg bare skjønner ikke hvor dagene blir av – og da har jeg til og meg bare meg selv å passe på:p men at tiden raser litt fort frem mot mai, og deretter juni juli og august er egenltig bare deilig. Mihi, LYKKE til hos tannlegen og goood mandag til deg også fine! :D

    Lik

    1. Ja det skal absolutt bli deilig med sommer og ferie (for min del) nå! I dag pøser det og Kasper bare griner, så jeg håper dagens forelesning er noe å skryte av så jeg tåler ettermiddagen :P Og takk forresten – det gikk SÅ bra! Nå er det bare en gang igjen :D

      Lik

Legg igjen en kommentar

