Kjærlighet

Næmmen Mars, hvor ble du av?

Jeg vet ikke om det er sånn at jeg var tøffere før, eller at jeg bare har kommet til en dårligere tannlege, eller at bedøvelsen plutselig har bestemt seg for å ikke fungere ordentlig på meg… men jeg må uansett innrømme at det ikke frister å skulle tilbake i stolen neste mandag, for tredje gang. Forrige gang fikk jeg med meg Kristine og det var ikke fullt like skummelt, men i dag måtte jeg bort alene og kort oppsummert kan det sies slik: Gråt litt, sikla mye, trodde jeg skulle drukne noen ganger – men, det gikk bra denne gangen også. Selv om jeg nå, åtte timer etter, har mer vondt i munnen enn jeg hadde før jeg slepte meg opp trappene inn på venterommet. Jeg har ikke turt å spørre om hvor mange ganger jeg må tilbake, det kommer nok bare til å gjøre vondt verre for både meg selv og lommeboka. Så kan jeg heller blir positivt overraska den dagen det hele er over.

Jeg tror jeg har funnet en teknikk for å takle det bedre i alle fall, rart som det enn høres ut så: teller jeg så langt jeg kan, men jeg ser for meg tallene i hodet mens jeg teller dem. Litt som å telle sauer som hopper over et gjerde, egentlig. Men det funka mye bedre enn bedøvelsen, så det har jeg tenkt til å teste ut neste gang også!

Sånn ellers har handlemandag også blitt til treningsmandag, jeg spiser kald fiskegrateng til kvelds, krysser fingrene for at Kasper ikke våkner om en time og tror det er dagen (som han gjorde i går, og det er jo forståelig når han plutselig ikke sover lur midt på dagen lenger – prøveprosjekt for flere søvntimer for både mor og barn), og i morgen starter hardkjøret. Da skal arbeidskrav og fou-arbeid skrives fram mot eksamen, og så er det ferie og det kommer helt sikkert til å gå superfort.

Og snakker om superfort, så er det jo 1. april i morgen (og det var det sannelig godt jeg minte meg selv på, for jeg er ganske lettlurt av meg). I mars har jeg tydeligvis vært mye sur, men jeg har selvfølgelig hatt gode dager også, disse for eksempel;

Kasper IMG_0397 _MG_0170

Jeg har vært mer på skolen, lagt meg tidligere, meldt meg inn på Spenst og vært hjemme med Kasper i helgene, akkurat som jeg satt meg som mål i begynnelsen av måneden. Yes! Da er det jo egentlig bare å sette seg noen mål for april også, med så gode resultater. Så, jeg vil;

♥ Skrive en knakenes bra FoU-oppgave, jeg bare kjenner at den er der!
♥ Få i gang noen faste treningsdager
♥ Være masse ute i påska
♥ Bli litt flinkere til å sette pris på meg selv og det jeg liker å gjøre

Har du noen mål for april, og har mars vært bra? Ü

7 thoughts on “Næmmen Mars, hvor ble du av?

  1. Fine mål! Her har jeg akkurat vært ute og jogget meg en liten tur, og er så fornøyd med at jeg klarer i alle fall litt… :) Så leit med den tannlegegreia, det er jo så fryktelig dyrt og utrolig ubehagelig å være der. Håper det ordner seg så fort som mulig!

    Lik

    1. Takker og bukker, må si meg rimelig fornøyd! :) Du er så sprek og flink, Elin! Motivasjonsgivende :)
      Jeg har fem hull nede på høyre side, tannlegen skjønner ikke hvorfor (resten er tydeligvis tipp topp med god tannhygiene) og det gjør ikke jeg heller :/ Drikker ekstremt lite brus og spiser nesten ikke søtt, så det er liksom ikke noe å gjøre med heller..

      Lik

  2. Når du har vært hos tannlegen så mye at du får håndskrevet kort og en chanel- neglelakk hjem i posten (fordi du skrøt av neglene til tannlegen når du var nervøs og trengte noe pent å se på), da har du vært der nok ganger. Fem totalt.Går fint!

    Ellers har jeg ingen andre mål enn å fortsette den gode trenden jeg er inne i nå.

    Ha en fin 1.april!

    Lik

    1. Ånei! Uff, det hørtes ikke bra ut. Men det er godt å vite at du overlevde, da er det håp for meg også. Og hvis jeg ikke hørte feil, så blir det nok fem ganger på meg og.

      Det er jo også et godt mål, og forsåvidt et av mine også (bortsett fra den surheten, den kan jeg fint klare meg uten) :)

      Takk det samme!

      Lik

Legg igjen en kommentar

