Bare Line

Innholdsrik dag

I dag gjorde jeg akkurat det jeg bestemte meg for, jeg dro til Bø for å høre Clint Hill fortelle om dagene rundt 22. november 1963. Fordi jeg hadde lyst. Selv om jeg burde ha gjort mye annet. Og det var så verdt det!

Clint Hill (født Haugen med norske røtter, faktisk) var Jackie Kennedy’s livvakt, og han som hopper opp på bilen i filmen «alle har sett» fra øyeblikket John F. Kennedy blir skutt i Dallas, Texas. Han fortalte om hvordan det var å jobbe for familien i perioden før attentatet, i perioden etter, og hvordan livet hans ble etter han ble pensjonert. Det var rett og slett ubeskrivelig. Jeg satt med tårer i øynene, og hadde aldri trodd at en slik historisk hendelse skulle treffe meg på den måten.

Og så ble jeg jo selvfølgelig skikkelig starstruck, så nå sitter jeg her med verdens fineste instagrambilde og en handlelapp hvor det står på baksiden: «To Line – Clint Hill». 

IMG_0397Åh, for en fin mann! 

11 thoughts on “Innholdsrik dag

    1. Bare «litt»!
      Jeg hadde vel egentlig ikke hørt om han jeg heller, men fordi jeg er fast tilhenger av gullrekka så jeg han på Skavlan, og når jeg da fant ut at han skulle hit.. Ingen tvil! Og for et spennende foredrag! Det er noe med førstehåndsinformasjon altså. Det blir jo så mye mer ekte.

      Lik

    1. Absolutt. Og imponerende, han sa selv at han ikke pratet om de dagene på over førti år, så å nå gi ut bok og holde foredrag var ekstra rørende og sterkt fordi man så så godt hva det hadde gjort med han som person.

      Lik

  1. Hmm.. Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe – rimelig typisk meg egentlig. Jeg ser kanskje på TV én gang i uka, og da er det tilfeldig hva jeg ser, men gjerne ett opptak fra ca én måned siden. Prøver å holde tritt, hehe. Men hørtes spennende ut!

    Lik

    1. Hehe, jeg ser vel ikke så mye på tv selv, men gullrekka og eventuelt Lindmo på lørdager prøver jeg alltid å få med meg. Det har vel med hva jeg er vant til hjemmefra, helgekos er familien samla foran NRK! Det var veldig spennende :)

      Lik

Legg igjen en kommentar

