Hverdag

Smart mamsen, smart.

Her sitter jeg, godt plassert i godstolen og storkoser meg med vaffelrester etter koselig dagsbesøk fra mamma og pappa. Jeg skal legge meg om få strakser, orker ikke dusje først en gang – selv om akkurat dét burde jeg nok ha gjort likevel for håret står rett opp av seg selv. Men jaja, det er på tide å hive sengetøyet i vaskemaskinen i morgen uansett. Dessuten har jeg hørt at håret ikke har godt av å bli vasket for ofte. I tillegg sitter jeg med foten høyt hevet, for gjett hvem som egentlig kunne trengt et par krykker for å slippe å belaste en aldri så hoven hæl? Men det hadde blitt litt vanskelig tror jeg, bedre å ake seg rundt på rompa og gå litt forsiktig på tærne. Så får jeg samtidig krype til korset og kjøre til barnehagen i morgen, fordi det for en gangs skyld antageligvis hadde tatt lengre tid å gå enn å kjøre.

Så hva har jeg egentlig gjort? Jeg er jo en liten apekatt som elsker å klatre høyt i trærne og være et litt sånt viltert ute-barn, men så ser det så grusomt rart ut hvis jeg skulle gjøre det på måfå. Så når Kasper ville ta korteste veien til gravemaskinen borti her tok jeg han på armen, kavet oss gjennom et kratt og hoppet den siste meteren ned til asfalten. Det skulle jeg ikke ha gjort, for landing med 12 ekstra kilo på høyre side er visst ikke det samme som landing kun med egen kroppsvekt. Men det gjorde jo ikke så vondt, så når Kasper skulle sove tok Ragnhild og jeg turen rundt Tinnemyra. Og dét skulle jeg i hvertfall ikke ha gjort.

Så nå sitter jeg her, skal straks hinke meg over til senga, krysse fingrene for en god natt og så videre, håpe at morgendagen bringer null hevelse og ikkenoevondtidetheletatt, og så er jeg likevel rimelig fornøyd med helga. Og det sier jo sitt, vi har hatt en bra helg!

_MG_6245

Nam!

7 thoughts on “Smart mamsen, smart.

      1. Hehe det tror jeg nok på! :) Jeg tenkte og utnytte Vaffeldagen imorgen. Har aldri hørt om det, men det står i kalenderboka mi, så da får jeg bare gjør det da. Enkelt og greit tihiihihihi ^^

        Lik

Legg igjen en kommentar

