Hverdag

MANDAG

I dag pleier å være favorittdagen min. Jeg leverer Kasper i barnehagen, går hjem og pusler, gir meg selv lov til å ikke gjøre noe annet enn å handle, hører masse på musikk og bare nyter en dag med litt fri. I dag er det til og med sol, så det burde jo bli en bra dag.

Men da jeg skulle pusse tennene i går kjentes det ut som om noen stakk en kniv i hjertet mitt, og ved nærmere ettersyn viser det seg at jeg har et krater av et hull i den ene tanna som kan ses på mils avstand. Karius og Baktus bygger Le Château de Versailles, og det gjør vondt. I nabotanna går de bare for en liten versjon av det gule huset på Slottsplassen 1, men med denne hurtigutviklingen burde jeg jo egentlig bare ringe tannlegen med en eneste gang. Det er bare det at jeg har så sinnsykt tannlegeskrekk. I tillegg til sprøyteskrekk. Og med tannlegeskrekk går ingenting bra uten bedøvelse i hue og rævva. Problem? Yep.

Så her sitter jeg da, med hoven kjeve og tårer i øynene, klar for å melde meg inn på treningssenter (…). Kanskje. Det er i alle fall bedre enn å ringe til tannlegen. For å prøve og gjøre det hele litt bedre kikker jeg på flybilletter til Spania, men ingenting hjelper egentlig på tannverk.

7 thoughts on “MANDAG

  1. Jeg tar meg friheter nå, det vet jeg, men jeg vil gjerne få dele min tannlege med deg. Hun heter Ulla, holder til på Bryn senter. Etter år med fravær av tannstell hos tannlege (og to svangerskap) var det mildt sagt MYE som skulle fikses. Jeg fikk først samtale, jeg fikk med (faktisk) beroligende som jeg skulle ta kvelden før timen, en time før timen og smertestillende til etter timen…. hun er fantastisk!

    Og etterpå: rett ned på senteret og kjøp deg noe unødvendig. Duftlys, undertøy, sminke…. fordi DU gjennomførte.

    Kom igjen’a!

    Lik

    1. Er det i Oslo? Blir dyrt for meg, tannlege i seg selv er jo helt grusomt. Jeg har fått time på torsdag og får bare bite det i meg. Jeg har jo tatt visdomstennene, burde tørre og borre litt da. Hjelp.

      Lik

  2. OK, da er tipset (som du uansett kan ta med deg), gjør alt du kan for å sove natta før…. alternativt vin…. med søvn innabords tåler du mer. Ta med deg musikk til å ha på øra mens du ligger der. Du kan også høre om du kan få noe beroligende før timen. Men premie etter tannlegetimen er påkrevet!

    Lik

  3. Jeg reiste ikke til tannlegen på SJU år jeg! Glemte det liksom (sier ikke til NOEN at det skyldtes iskald frykt!), etter at det sluttet å være gratis. Men så kom jeg heldigvis i gang igjen, og nå som det er rutine, går det greiere:) Lykke til! Det går ALLTID kjempefint, entan man vil eller ikke:)

    Lik

    1. Oj, gikk det bra? :O
      Jeg har vært der etter at Kasper ble født, men jeg er tydeligvis sinnsykt dårlig på å ta vare på tennene.. Har time torsdag morgen og har overtalt ei venninne til å være med.. uff.

      Lik

  4. Det gikk greit, men måtte tilbake noen ganger på rappen, så da ble liksom den verste skrekken kurert:) Og jeg har lært, på økonomisk vis, at det lønner seg å gå med litt jevnere mellomrom:p

    Lik

Legg igjen en kommentar

