Kjærlighet

Ich liebe Liebster

liebster-award

Jeg har fått enda en Liebster award, denne gangen av flotte June med bloggen Junepune. Tusen takk! Uten videre om og men får jeg svare på spørsmålene som følger med, men noen av dem har jeg fått før så jeg har tatt meg den frihet og byttet dem ut med noen andre spørsmål som har blitt delt ut av andre, til andre. Høhø.

1. Hvilket kjøkkenredskap kunne du ikke klart deg uten?
Stekepanna. Hvordan lager man mat uten den, liksom?

2. Favorittdessert – gjerne med oppskrift
Mammas vannbakkels. I følge henne er det superlett å lage, men jeg har fått oppskriften og den er så lang og med så mange forskjellige ting å huske på at jeg har ikke turt å prøve meg på dem selv, enda. Men det er bare fire ingredienser, da.

3. Hvilken årstid er din favoritt?
Jeg elsker høsten. Med alle de fine fargene som følger med, alle regnværsdagene, at man sakte men sikkert blir mer og mer rød i kinna etter lange dager ute og fryser litt på nesa. Med bålgrilling, dagene hvor det fortsatt er litt varmt i solveggen, bursdagen min. Alt, egentlig. (Men jeg liker våren veldig godt også, altså).

4. Hvordan vil vennene dine beskrive deg?
Jeg prater veldig mye. Om alt, hele tida. Og så peller jeg meg i ansiktet konstant. Og så liker jeg å ha ting under kontroll selv om jeg ikke har det. Og kanskje at jeg er litt sårbår?

5. Hvilket forhold har du til telefonen din?
Et ambivalent et. Den synger på siste verset, og så har jeg skrapa opp kameraet så alle bildene får ufrivillig blur. Men jeg elsker den også. Samtidig som jeg hater den.

6. Hva er ditt favoritt-brettspill?
Ticket to ride, kanskje? Eller Gruble.. Eller, eller…

7. Hvordan ser en drømmedag ut?
Masse god mat som jeg slipper å lage selv, vær til å være ute i hele dagen, en blid og fornøyd Kasper som legger seg pent på kvelden så jeg kan sitte ute i varmen og bare nyte til jeg legger meg, sovner før hodet treffer puta og får en god natts søvn. (I vinterversjonen er det fredag og jeg ser på gullrekka).

8. Steker du i smør eller olje?
Smør, masseee smør. Alltid. Bortsett fra når jeg lager spansk omelett, det er det eneste unntaket.

9. Kaffe eller te?
Kaffe, helst i mengder. Hvis jeg skal drikke te må den være kjøpt på matbutikken i Spania og smake anis og prestekrager. Eller noe sånt. All annen te smaker vondt (det er jeg helt sikker på). 

10. Fortell meg noe jeg ikke vet!
Jeg har en føflekk under tåa. Jeg har en tattovering på håndleddet. Jeg er dødsgod på å bake sjokoladekake.

Og nå kommer det vanskelige, for jeg vil gjerne dele ut prisen til noen som ikke har fått den før, som ikke har så mange lesere og som jeg mener burde løftes fram i lyset. Heldigvis er det noen få på blog’rollen min som enda ikke har fått den, så da vil jeg med glede gi den til: Ingvild – enkel, fin, noe annet, med gode tips. Janne – hverdag og meninger, alt like bra skrevet. Og Ann-Rita – mamma, hverdag, og sinnsykt gode og fine bilder.

Tradisjonen tro følger det ti spørsmål som dere  kan svare på om dere vil, og så er dere så heldige at dere kan få lov til å gi prisen videre til 3-5 stykker dere mener er verdt et besøk.

1. Når blir du redd?
2. Kulepenn eller blyant?
3. Favorittspill/lek fra barndommen?
4. Kleineste øyeblikk?
5. Minimalistisk eller overfylt hjem?
7. Hva prioriterer du i hverdagen?
8. Hva er din største uvane?
9. Hvis du kunne vært Kong Harald for en dag ville du…?
10. La du merke til at jeg hoppet over nummer seks før du leste dette?

Lykke til, jeg håper dere tar utfordringen!

10 thoughts on “Ich liebe Liebster

            1. Nei jeg har ikke peiling, men jeg tenkte det kunne være greit å si i fra.. Er jo kjedelig om flere av kommentarene forsvinner i søpla :S (måtte trykke «not spam» på denne også…)

              Lik

Legg igjen en kommentar

