Kjærlighet

Februar, hva skjedde?

Februar startet med et innlegg om åpenhet, fortsatte med mye tankevirksomhet og hverdagsinnlegg, sykdom, postto x Liebster award (svarene på den andre kommer snart), et nytt innlegg om å dele og plutselig var hele måneden over. Innimellom sykdom og tårer har den heldigvis vært veldig bra også, men jeg har sett meg nødt til å sette noen regler for mars;

♥ Mine egne leggerutiner må på plass
♥ Mars er måneden for å melde seg inn på Spenst
♥ Jeg skal bli enda flinkere til å lage gode middager
♥ Jeg skal bruke mer tid på skolen, og
♥ De to neste Kasperhelgene skal tilbringes hjemme

Stakkars liten har ikke vært hjemme en eneste helg på fem uker, så selv om jeg syns det er utfordrende har jeg bestemt at vi må roe ned, fokusere på gode hverdager og krysse fingrene for fint vårvær så vi kan være masse ute. Så kan det jo hende at gemyttene roer seg etterhvert, også?

I helgen har vi vært i Oslo, og som den dårlige kartleseren jeg er startet vi det hele med en snartur innom Furuset – og vi som egentlig skulle til Ekeberg. Den tunnelen altså, jeg hater misliker den skikkelig sterkt. Men vi kom oss fram til slutt, og når vi skulle kjøre fra Ekeberg til Sinsen passet vi på å kjøre skikkelig feil da også. Jaja, øvelse gjør mester har jeg hørt – så vi får krysse fingrene for at vi finner fram neste gang. Ellers bestod fredagen av sofasløving og sikling på bryllupskjoler (slapp av, det er ikke jeg som skal gifte meg, altså) og tidlig kvelden. Lørdagen startet ikke før klokka åtte, og vi fikk tid til en tur til byen med smakelig lunsj på Café Sør, jentekveld med frukt, film og massasje, og som prikken over i’en våknet Kasper når vi skulle legge oss og syns halv fem var et godt tidspunkt og stå opp på søndagen. Klokka to var jeg lei og vi kjørte hjem igjen, men været kunne ikke vært dårligere og jeg satt med hjertet i halsen da en trailer bestemte seg for å kjøre forbi, og det føltes ut som om vi satt i en bilvaskehall med null sikt. I et halvt sekund ville jeg slippe rattet, lukke øynene og skrike nå dør vi, men heldigvis gikk det bra det også. Vel hjemme fikk vi sniki oss til et par fastelavensboller hos huseier før det var tid for å roe ned og ta kvelden, og alt i alt så har vi hatt en bra helg.

_MG_0096 _MG_0136 _MG_0086

For å følge mine egne mars-bestemmelser er det på tide å roe ned for meg selv også, det er alltids en dag i morgen og mandager er jo tross alt satt av til husarbeid, handling og avslapping før det braker løs med skoletirsdagonsdag og studeringstorsdagfredag. Jeg liker mandager! God søndag, god kveld – god fastelaven og god mars!

7 thoughts on “Februar, hva skjedde?

  1. Åååå, jeg er med på to av reglene dine! Egne leggerutiner og å tilbringe flere dager hjemme.
    Vi har vært MYE på farten i det siste, og jeg må bli flinkere til å bare v æ r e med He. Jeg tror jeg begynner å bli litt rastløs:) Det er jo forsåvidt en godt tegn, siden arbeidsstart nærmer seg med stormskritt:)
    Anyway – starter på torsdag! Har altfor mye planer fram til da:p

    Lik

    1. Det er liksom så lett, og bare SÅ innmari vanskelig i tillegg :P Moro med jobbstart da! Det er jo en ganske stor omveltning, men for å være heeelt ærlig så digga jeg det (og digger til dags dato at barnehager finnes og at Kasper kan være der i hverdagen..).

      Lik

      1. Haha, jeg har brukt mange ord om den jobbstarten, men «moro» er ikke et av dem:p

        Vi skal ha 50% barnehage og 50% bestemor, så det er jo en finfin løsning! Vinn-vinn for alle parter:)

        Lik

Legg igjen en kommentar

