Kjærlighet

Liebster-award TIL MEG

Jeg har jo sett denne prisen bli delt ut til alle de fantastiske flotte bloggskribentene som finnes der ute i det siste, og så har jeg vel kanskje hatt et lite håp om at noen skulle syns at jeg i det minste var verdt å nominere (man må være ærlig, vet dere), men å faktisk få den tildelt – jeg er rørt! Det er herlige Gro bak Sovebebibloggen som har vært så snill og gi den til meg, så da skal jeg selvfølgelig svare på spørsmålene som følger med også.

Men først må jeg bare innrømme at nå ble jeg faktisk litt nervøs, jeg har jo lest til øya har gått i kryss i det siste med så mange flotte blogganbefalinger, og å stille min egen lille vimseblogg på linje med deres.. Det er faktisk litt utrolig! Men, det er også motivasjon – for har man blitt satt på kartet må man vise hva man kan, så selv om jeg ikke kan love noe (det har jeg slutta med for leeeenge siden, det virker alltid morsommere å blogge når jeg har gått ut og sagt at det kanskje ikke blir så mange innlegg framover), så håper jeg at jeg kan putte litt mer ordentlige tanker her framover, fordi dere fortjener litt mer enn bare vims, alle dere flotte der ute!

liebster-award

So here goes, 7 spørsmål som jeg har tenkt til å gi mitt ytterste for å gi morsomme, velartikulerte og ikke minst bra svar. Neida, jeg skal gjøre så godt jeg kan jeg, og så håper jeg det gir mersmak!

Dersom du vant 5 millioner i Lotto førstkommende onsdag, hva ville du gjort med dem?
Åj.. Øverst på ønskelista står jo egentlig det å eie sitt eget hus, og ha eget soverom med dobbeltseng, kjøkken med benkplass, vaskerom og alle sånne praktiske ting jeg ikke har i dag, men så leste jeg en bok om aksjebørsen i jula, og der stod det at jo mer du kan ofre som innsats, jo større sjanse er det for at pengene dobler seg og du blir superrik. Og hvis jeg hadde fått til det, da kunne jeg jo liksom ha skaffet meg villa med hage og basseng og hushjelp og kokk og det som er! Men neida, jeg hadde nok putta alle sammen i madrassen og overveid både det ene og det andre før jeg i det hele tatt hadde turt og bruke dem, og hvis jeg først skulle brukt dem – så måtte det ha blitt på et sted å bo, og splitter ny stor seng.

Hva skal til for at du skal fatte interesse for en blogg og følge den videre?
Først og fremst, så må den være velskrevet. Om det er korte eller lange innlegg, med eller uten bilder, er ikke så farlig – men den må også ha et innhold som er interessant for meg å følge videre (no shit Sherlock!). Jevnlig oppdatering er faktisk heller ikke så viktig, så lenge jeg liker det jeg leser. Og så er det jo selvfølgelig et pluss om det som allerede er velskrevet varierer mellom hverdagslig og alvorlig, morsomt og seriøst, og supplerende bilder som passer til teksten er bare bra. Så til alle dere som vet at jeg leser deres blogg, gratulerer med check på alle punkter!

Når, og hvorfor opprettet du din egen blogg?
Den første bloggen jeg opprettet.. googlet jeg akkurat, og den er der den, til alles nytelse og min egen store skam. Den ble opprettet i desember 2009, da hadde jeg akkurat fylt atten år og var for pinglete til å dele meningene mine i plenum. En anonym blogg var tydeligvis det jeg trengte, og selv om det finnes noen gode (frekke, slemme, ufordragne) poeng der inne, så er den ikke mye å skryte av. Heldigvis ga skrivingen mersmak, så da Isabel og jeg flyttet til Spania for å gå på språkskole opprettet vi www.salamanca.blogg.no sammen, for å holde alle hjemme oppdatert, og når jeg flyttet derfra opprettet jeg www.lavidaesta.wordpress.com for å holde alle jeg ble kjent med der borte, oppdatert. Etterhvert ble skrivingen en slags terapi og det føltes godt å kunne uttrykke følelser og livet, på engelsk, til alle dem jeg savnet mye, men så flyttet jeg til Notodden og dagens blogg er en god blanding av oppdateringer til mamma og gjengen hjemme, og terapi-tanke-lufting av alt som foregår oppe i hodet. Over fire år med blogging, det!

Hva er den beste matopplevelsen du har hatt?
Avocado-salat på Café Sør i Oslo, uten tvil. Foodgasm, som de sier. Bare prøv, det smakte så godt, jeg lover.

Hva gleder du deg aller mest til med sommeren som kommer?
Åj, denne var vanskelig, faktisk. Jeg har blitt invitert med på ferie på mange kanter, og det er mange jeg har lyst til å dra og besøke, men det er så mye å tenke på at jeg nesten har begynt å grue meg. Derfor tror jeg at jeg må si late timer i varm sommersol med en hel haug med gode bøker jeg kan pløye igjennom i eget tempo, sammen med kald drikke og tid til å sove litt om det er det jeg føler for.

Dersom du kunne velge en helt ny utdannelse, og et helt nytt yrke, hva skulle det vært?
Her tror jeg at jeg må svare akkurat det jeg holder på med; spesialpedagogikk. Rett og slett fordi det fortsatt er nytt for meg, og jeg vet jo faktisk ikke hvordan jobben blir den dagen jeg står i den. Og så er det fortsatt det jeg elsker å gjøre!

Og: Hvilken (ikke strømdrevet) gjenstand kan du ikke leve uten?
Denne har jeg sett at mange sliter med, men for meg så er det egentlig såre enkelt. I frykt for at noen skal oppfatte meg som materialistisk, så svarer jeg; Moleskine-notatboka, blyant, viskelær og blyantspisser!

Så kommer det vanskelige, hvem skal jeg gi prisen til, som ikke har fått den før? 

Nursenadia – Nadia er ei jente som skriver så utrolig bra, om det aller meste! Jeg elsker å lese og se bilder av prosjektene hennes, og det er rørende hvordan hun klarer å formulere tanker og følelser på «papiret». En sykepleier jeg gjerne skulle hatt med meg om jeg en dag skulle trenge det!

Babyboble – Camilla skriver nydelig om det å være nybakt mamma til lille Alvida, og det er ikke få ganger jeg har brast ut i latter av den fantastiske skrivemåten hennes. Det er bare måten hun velger ord på som får meg til å smile, og jeg blir glad hver gang jeg ser det har kommet et nytt innlegg fra henne!

LiseDybvik – Lise skriver ærlig om livet i forberedelsen til noe man gleder seg til, og jeg tror grunnen til at jeg liker bloggen hennes så godt er fordi jeg kan kjenne meg igjen. Hun skriver på en måte som gjør at jeg går tilbake og reflekterer over hvordan ting var før, og hvordan de er nå – og så får jeg lyst til å gi henne en god klem fordi hun fortjener det!

Med denne prisen følger det jo da selvfølgelig 10 spørsmål, og min fantastiske og stagnerte fantasi har derfor utformet 10 nye til dere tre flotte jenter jeg syns fortjener denne hyggelige utmerkelsen. Hvis dere tar utfordringen som følger med, håper jeg dere vil svare og sende prisen videre til tre til fem bloggere som skriver noe du syns det er verdt å lese!

1. Hva skulle du ønske du kunne som du ikke kan, og hvorfor?

2. Hvis du kunne velge fritt, hvilken kjent person ville du hatt som din beste venn?

3. Ville du valgt mobiltelefon eller vaskemaskin? Hvorfor?

4. Hvilke tre ting ville du tatt med deg til en øde øy? Hvorfor?

5. Hva er dine beste tips til en tilnærmet perfekt helg?

6. Hvilken dessert er din favoritt?

7. Hva slags bøker leser du (om du liker å lese bøker, da)?

8. Foretrekker du buss eller tog?

9. Hvis du kunne gjort om på noe du angrer på at du gjorde/ikke gjorde, hva ville det vært og hva hadde du gjort?

10. Hvordan ser en vanlig dag ut hos deg/dere?

Da er det bare å ønske lykke til og takketakke et par ganger til, jeg får slå strek over dagens prokrastinering og fortsette med det jeg egentlig skulle gjøre; skrive oppgave om observasjonsmetodikk i spesialpedagogisk sammenheng. Hurra for dét..

6 thoughts on “Liebster-award TIL MEG

    1. Bare hyggelig, du fortjener det så absolutt! :) Gleder meg til å lese svarene (og beklager for merkelige spørsmål, det var vanskeligere enn jeg trodde!) :)

      Lik

Legg igjen en kommentar

