Uncategorized

Fullstendig kaos

Aller først, til dere som stadig vekk produserer lange (eller korte), velformulerte og flotte blogginnlegg med matchende fine/søte/morsomme/passende bilder som jeg elsker å lese når Kasper sover; hvordan får dere det til? Jeg ser ikke kjøkkenbenken og buksa jeg har på lukter gammel tran, og oppi hodet er det full kvernings-prosess med tanker som så veldig gjerne vil samle seg sammen til å bli et supert blogginnlegg, men som lider av fullstendig manglende retningssans akkurat nå. Vi er på en ny runde hjemme-fra-barnehagen, heldigvis bare med feber denne gangen (som heldigvis var borte til morgenen i dag), og jeg får ikke tatt den luren jeg så helt garantert burde fått nå som sjefen selv har sovnet. Hjernekaos!

Første hjerneproblem; jeg tok med meg febergutten på skolen i går, jeg. Han storkoste seg, altså, det er ikke det. Men jeg sliter med den typiske etterpåklokskape dårlige samvittigheten. Var det så lurt da? Og ikke minst, var det så pedagogisk riktig, da? Jeg vet jo at det ikke gjorde noe, det ser jeg jo på han, men hvis noen kunne tenke seg å utdype hvorfor det var helt greit og samtidig lette litt på samvittigheten min så blir jeg veldig glad.

Andre hjerneproblem; vi fikk utdelt en oppgave på skolen i går som jeg ikke aner når har innleveringsfrist, og jeg har så vidt skjønt at det dreier seg om observasjon (ironisk nok). Når i alle dager skal jeg få tid til å skrive den da liksom?

Tredje hjerneproblem; oppvask, husarbeid, middag, klesvask. Ånei, Kasper har ikke reine klær! .. og det hadde jo ikke gjort stort, hvis man ser bort i fra at jeg med «ikke reine» mener stive av snørr, leverpostei, smør og prim, og at de snart står av seg selv.

Fjerde hjerneproblem; jeg har blitt spurt om jeg kan være leder på barnekor-overnatting i helga, noe jeg har ekstremt lyst til men som jeg aner ikke hvordan kan løses praktisk. Barnepass, biltur, logistikk?

Femte hjerneproblem; prosjekt skjerm-avvenning gikk rett i dass, det positive er at K har lært seg å si «tann» så oppmerksomheten lett kan avledes med å sette på «kongen på havet» og andre Kaptein SabelTANN sanger.

IMG_5454

Alt dette har sikkert forholdsvis enkle løsninger, men akkurat nå… Uff.

9 thoughts on “Fullstendig kaos

  1. For meg er løsningen søsken som aktiviserer hverandre, men det var jo også et heller dårlig forslag.. :) Dere får ta en tur nordover, jeg har massevis av energibunter til utlåns ;) Angående dårlig samvittighet: Jeg tenker at det oppstår for en grunn. Lytt til deg selv, tenk etter, hvorfor fikk du dårlig samvittighet, er det reell grunn til det eller er det fordi noen andres stemmer får lov til å sitte for lenge på skuldra? Og, om du kommer over en magisk oppskrift til hvordan en kan produsere superbra innlegg hver gang en poster noe – send den over til meg, hva? :)

    Noen dager er bare sånn. Ta en tur ut i frisk luft, så ordner det meste seg :)

    Lik

    1. Hehe, ja vi endte opp med å dra ned på fredag, og du kan si det sånn at han ble godt aktivisert av 15 jenter i tiårs alderen! Og (bank i bordet), han sov til åtte både i går og i dag.. Det er lov å håpe på litt egentid på morgenen nå, sant?

      Lik

      1. Så absolutt, det er alltid lov å håpe. Ikke forvente, være forberedt på at det kan gå åt skogen..men det er alltid, alltid lov å håpe, jeg gjør det hver kveld, jeg ;)

        Lik

        1. Hehe, ja det gjør vel forsåvidt jeg også :P Hvis jeg får sove til 06 skal jeg sprette opp av senga og danse inn på rommet til sjefen! (Det er jo lov og håpe på dét også).

          Lik

Legg igjen en kommentar

