Hverdag

Fredag, endelig

I dag brukte jeg seriøst hundreogfemtiår på å komme meg ut av barnehagen etter levering. Vanligvis er jeg av typen som bruker, la oss si mellom nitti og hundre år på å få på meg skoa etter at Kasper har vinket hade sånn ca 20 ganger og gitt fem klemmer og to halve, men i dag tok det altså mye, mye lenger tid. Det er barnefrifredag-og-helg i dag, og for første gang skal jeg ikke være med og hente sjefen i barnehagen før han reiser. Og for første gang begynte jeg nesten å grine når jeg til slutt måtte gå fra den søte, flotte og fantastiske lille klumpen min.

Men helga blir fin, det tror jeg. Jeg har lovet å bake banankake til gubben, og så har jeg lovet å bake bursdagskake til ei i klassen, og så har jeg til og med prestert å bli overtalt til å lage pannekaker og tomatsuppe til sen middag i kveld. Da burde jeg virkelig få lov til å se på gullrekka, for å si det sånn!

På mandag skal jeg på orienterings-/forslagsmøte med studentsamskipnaden («jeg har barn i barnehagen og jeg er student og så videre klarer ikke å si nei til sånt da vettu ikke sant»), og jeg kjenner allerede at jeg gruer meg bittelitt, men samtidig er det jo veldig spennende også. Jeg håper vi har fått ny, revidert og bedre semesterplan innen den tid, så jeg kan være flink student og studere litt etterpå, før jeg henter gullklumpen i barnehagen og får tidenes aller, aller beste gjensynsklem.

Men først gleder jeg meg veldig til helga altså. Supermye, faktisk.

Legg igjen en kommentar

