Hverdag

Måkemåkemåke

Først og fremst; gratulerer med dagen til verdens aller, aller beste mamma og mormor! Hurra!

Nå er jeg fryktelig sliten, og innmari fornøyd og nesten til og med litt smålykkelig her jeg sitter. Det har seg sånn at den brøytebilen som skal fjerne snø fra parkeringsplassen der jeg står parkert, den foretrekker å kjøre rett forbi og lage superbrøytekant som jeg liker å gasse igjennom når jeg kommer hjem etter en lang dag på skolen (leker traktor). Det resulterer selvfølgelig i lag på lag med komprimert/løs snø, og for å unngå morgenens tabbe i morgen tidlig – plutselig stod vi der og spant – så var det bare å kle på seg og ut å måke etter at Kasper hadde lagt seg. Og måke. Ooog litt til. I en og en halv time stod jeg der og sparka og sverta og svetta, men plutselig var jeg ferdig og da deisa jeg blid som en sol ned i nærmeste snøfonn. Å ligge i snøen og nyte å være ute er virkelig undervurdert, det regna til og med. Regn i svettevarmt fjes = yez pliz.

I tillegg til ekstremtrening i form av snømåking, har jeg også vært dum nok til å utfordre meg selv med «the 30 day squat challenge». Før jeg visste ord av det hadde jeg fortalt det til halve klassen, og nå er jeg på dag 7 – det vil si 80 squats. Poenget med øvelsen er visstnok å få fin rompe, men jeg er redd jeg ender opp med monstermuskel-lår isteden (og alt jeg egentlig ønsker meg er sterke nok muskler i armene til å klare 10 pull-ups, ops..?).

Så, tilbake til den merkelige fornøyd/lykkefølelsen. Jeg har kommet over treningskneika, og selv om alle musklene i kroppen verker så føles det ekstremt bra. I tillegg til den «spesifikke» stuegulvs treninga, og den (u)frivillige måketreninga, har jeg også prøvd meg på yogatøyeøvelserish for å prøve å bedre ryggen, og det føles så bra ut allerede! Matlysta øker forsåvidt også, og ting begynner endelig å falle på plass. Jeg har faktisk fått lyst til å melde meg inn på et treningssenter, men det får vente til den eventuelle vanen har satt seg og jeg blir rastløs uten litt muskelrøsk – skolen må jo prioriteres og nå klarer jeg ikke å holde det inne lenger for JEG FIKK A PÅ BEGGE EKSAMENENE MINE!!! HAHA! De fleste har sikkert fått det med seg, og nå lover jeg å ikke snakke om det mer og prøver å minne meg selv på at en B eller til og med en C er veldig bra på vårens eksamener, hvis jeg gjør så godt jeg kan fram mot dem.

I morra har jeg invitert Kristine på middag, og ho har bestemt at vi skal spise fiskeboller. Fiskeboller, liksom. Jaja, ha en fin kveld videre!

3 thoughts on “Måkemåkemåke

  1. Tusen hjertelig takk!
    He-he, jeg også elsker snø (men ikke si det til pappa :-)) Starta dagen på jobb ti på halv sju med å måke feiende flott foran inngangsdøra her. Ha en super dag! Klem :-)

    Lik

    1. Ja,jeg vet at mams liker snø. Kanskje ho hjelper til når jeg skal til å måke takene på hus ,garasje og utebod? Bare tulla ! Har måka snø i en uke på jobben og her hjemme har det også blitt noen timer. TAKK OG LOV FOR SNØFRESEREN ! Ikke si det til mams. Hilsen pappa

      Lik

Legg igjen en kommentar

