Uncategorized

Ny uke, nye muligheter

Okei, vi starter på nytt. Krysser fingrene for å ikke måtte stå opp halv fire hver morgen, og at det er lenge til vi får neste sykdom i hus. Let’s go prosjekt skjermavvenning.

Jeg har bestandig stått knallhardt på mine prinsipper, og han sønnen min, han får ikke se på TV, drikker ikke saft og spiser ikke søtsaker med mindre det er jul eller bursdag. Nei det stemmer, ikke lørdagsgodterier eller kake eller vafler heller.

Men veeent litt? Hvor mange ganger har vi sett Biefilmen siden jul sa du? Nærmere 20 ganger? Og om jeg har kjenningsmelodien til Sauen Shaun på hjernen? Neeida.

Film Title: Bee MovieAuch.

Det er lett å ty til en film eller noen episoder med barneTV på Netflix når morgenene starter lenge før sola i det hele tatt nærmer seg foten av fjellet, og det er vel strengt tatt ikke skadelig, men det er absolutt ikke sånn jeg vil at dagene våre skal være. Men så har det seg sånn at jeg syns det er veldig fint å sovne til den fine aksenten til Amanda Burton hver eneste kveld, og så glemmer jeg å rydde vekk mac’en fra stuebordet før jeg løfter Kasper opp av senga om morgenen, og da er det enda enklere å bare søke opp Biefilmen da, spesielt når klokka bare er halv fem.

Nå må jeg innrømme at selv om vi ikke ser på skjerm om morran så er vi langt unna drømmen om frokostkos og kvalitetstid før det er tid for barnehagen, jeg sovner ofte på gulvet – og våkner som regel når jeg får en bil, bok eller valgfri annen spesielt hard leke i hodet. Men det er vanskelig å holde seg våken i tre timer uten noe egentlig å gjøre. Kasper syns det er best hvis jeg sitter på gulvet sammen med han mens han fyker rundt og leker, og da er det ekstra vanskelig å ikke duppe av. Hadde det vært greit for han (sjefen ja), kunne jeg lest på pensum og tatt oppvaska og klart å vekke meg selv, men enn så lenge så er liksom ikke det OK.

Det eneste som funker er en god natts søvn, men i det siste har Kasper våkna mellom elleve og ett, og der forsvant drømmen om å kunne sove syv timer i strekk. Med mindre jeg legger meg klokka sju, da kan det gå om jeg er heldig. Men jeg vil jo gjerne ha noen kveldstimer for meg selv også, og så må jeg lese på pensum, og uheldigvis for meg så lærer jeg absolutt aller best på kveldstid (midt på dagen så bare.. går det ikke).

Er det noen der ute som har noen gode tips til meg?!  

Og forresten så hadde jeg en helt fortreffelig fin helg med gode venner, mye humor, litt mindre søvn enn planlagt (men når ellers har man mulighet til å prate til langt på natt uten å måtte stå opp før seks?), sløve morgener og mange timer i pysjen. Neste gang blir det trippeldate med biff på menyen, jeg gleder meg!

3 thoughts on “Ny uke, nye muligheter

    1. NYT det så lenge det varer, klumpen sjæl hadde også de sovevanene ganske lenge! Vi har klart å bikke over til nærmere halv seks så langt denne uka – jeg er fornøyd! :)

      Lik

      1. Hva er det du snakker om?? Kommer hun ikke til å sove til ni når hun fyller 2 år?? ;D

        Haha, jeg nyter i lange baner og vet at den kan gå over any day!
        Men nå har runde 2 med tenner startet, så nå sover vi svært lite!

        Lik

Legg igjen en kommentar

