Uncategorized

Hei der!

Mamma har slokna på sofaen, ho har ikke rydda en gang liksom (og jeg som gleda meg så til å våkne i morgen og kunne rote alt sånn skikkelig ut igjen). Men så da tenkte jeg at jeg kunne følge opp suksessen fra forrige gang jeg blogga litt for dere da (kanskje). I dag har nemlig vært en så sinnsykt kjedelig dag.

Først så fikk jeg ikke lov til å gå i barnehagen, og så var mamma kjempetrøtt selv om jeg var kjempevåken, og så blei ho litt sinna når jeg ville gni brødskivene med syltetøy i veggen istedenfor å spise dem, og så gjorde vi liksom ingenting kjempelenge og så bare bestemte ho at jeg måtte sove! Men jeg ville ikke sove så lenge, så jeg passa på å våkne akkurat i det ho nesten-sovna. Det syns jeg var lurt, men det var fortsatt kjedelig å være inne så jeg bare løp rundt og skreik, for mamma skjønner aldri hva jeg sier!

Og da skulle ho liksom være så smart å finne på at vi skulle gå ut, «bare to minus, det blir koselig Kasper!» sa ho så fint. Det er bare det at ho ikke har skjønt at det ikke er noe morsomt å være ute når ho bare skal ta sånne dumme bilder av meg hele tida, og så får jeg ikke en gang lov til å pelle på bilene til naboen eller løpe midt i veien! Da tror jeg kanskje ho ble litt sinna, for da bestemte ho at vi måtte gå inn igjen. Men jeg bare tulla jo, jeg ville være ute! Og siden ho ikke forstår noen ting av det jeg prøver å si så måtte jeg bare skrike så høyt og lenge jeg kunne en gang til.

Men da ble mamma skikkelig lei seg, sånn lei seg som jeg blir når mamma blir superstreng og sier nei mange ganger på rad. Så jeg ga ho noen skikkelig gode klemmer, og sa at vi kunne jo lese bok, men det funka liksom ikke det heller for ho fikk sånn kjempegrøtete stemme og så kom det sånn salt vann og masse snørr i ansiktet hennes igjen.

Men da skjedde det plutselig no likevel, jeg fikk lov til å leke med huseier’n i nesten en hel time! Jeg tror mamma måtte på butikken, og når ho kom hjem så måtte jeg liksom være med ho igjen. Det syns jeg ikke var noe kult, så jeg prøvde å løpe tilbake til huseier’n, men han sa også at jeg måtte være med mamma, og at vi skulle spise middag. Jeg syns ikke det var noe kult at mamma måtte stå der og liksom lage middagen først, og i tillegg så hadde ho helt slutta å prate, så da lærte jeg meg å ta på meg støvlene mine selv, og så gikk jeg bort og sparka ho litt i leggen og tråkka ho på tærne. Jeg tror kanskje ikke det var så lurt, for plutselig begynte det å lukte vondt og så hadde mamma skrudd på feil plate og oppå der lå jo hvitløksbaguettene. Ho kasta de bare rett i søpla, og så fikk jeg bare mais og ananas med lasagnen isteden og det syns jeg var skikkelig kjipt så jeg kasta den rundt og banka så hardt jeg kunne i bordet og lekte helt bajas med den isteden. Mamma ville bare leke borte-tittitt, men selv om jeg sa tiiittiiittttiitt mange ganger så tok ho aldri hodet opp fra hendene liksom. Da ville jeg ikke sitte der mer.

Og det var bra, for da fikk jeg lov til å bade og løpe rundt etterpå i bare bleia og rote så masse jeg bare ville mens mamma gikk rundt med masse piping i ørene. Ho sier det kommer av stress, men jeg vet at vi har hørt på alt for masse høy musikk i dag. Eller kanskje det var fordi jeg skreik ho så hardt jeg kunne i ørene da jeg ikke fikk lov til å klatre opp på kjøkkenbordet.

Plutselig mente mamma at jeg måtte spise igjen, men jeg hadde bare lyst på blåbær og vet du hva ho gjorde da eller?! Ho putta de oppi grøten min for å liksom lure enda mer mat i magen min, men den er jo fortsatt sliten fra jeg kasta opp og var dårlig og sånn på lørdag, så det ville jeg ikke ha noe av. Jeg som har vært så snill og ikke produsert sånne fæle ekle bleier på kjempelenge (mamma sier at en og en halv dag ikke er kjempe lenge, men det mener jeg). Og så bare måtte jeg sove, selv om klokka ikke var halv seks en gang, men jeg sovna med en gang og det vet ikke mamma men det var kjempeteit for nå skal jeg våkne klokka tre i natt og insistere på at det er morgen, og så kommer mamma til å bli kjempesliten igjen og så kommer vi helt sikkert aller først i barnehagen så mamma kan sove på sofaen på skolen før ho liksom skal bli sånn smart og få seg en jobb og sånn.

_MG_0021Det er tross alt jeg som er sjefen! 

Legg igjen en kommentar

