Uncategorized

Supermammagiret

Noen ganger har man bare lyst til å gi opp, legge seg under dyna i en krøll og late som om verden utenfor fortsetter sin vante gang. Man vil si opp jobben, og sjekke inn på spa-hotell for en ekstra, ekstra, lang helg. Kanskje til og med en uke. Eller to.

Men så har det seg sånn at man takket jo ja til å ta denne jobben da, og allerede da visste man at det er en jobb man må utføre 24/7, også når du sover må du være klar over at det er best å holde ett øye åpent likevel, sånn tilfelle og for sikkerhets skyld.

Og så kommer det en dag som er litt slitsom, og en til, og så en hel rekke som er supermegaduperslitsomme. Og det er da det kicker inn; supermammagiret. Det er ikke sånn at man egentlig har noe valg, men urinstinktene slår til og så bytter man x-antall ekle usjemagebleier, måker fram bilen og litt til, drar på butikken og hastekjøper ting som skal være godt for usjemage, steker de sunneste og beste havregryn/banan-vaflene mens man vasker opp helt samtidig, støvsuger og vasker gulv fullt av glasskår, vasker bort resultatet av usjemagan fra barn, barnestol og barneklær – inkludert gulvet, igjen. Man hastesetter på en klesvask for å unngå flekker, og plutselig er det kveldsmat så da lager man det, og lurer den inn mens barneTV suser, bare for å vaske barn, klær og stol og gulv en gang til fordi det kommer ut igjen samme veien som det kom inn. Den første vaska henges opp og den andre kastes i, og da viser det seg at vasken er tett, så da får man plutten i seng (som heldigvis sovner på sekundet), bretter opp ermene og skrur opp vannlåsen, graver ut usjegugge, vasker litt ekstra mens man er i gang, skrur godt sammen og smiler fornøyd når man finner ut at det (heldigvis) ble tett og i orden.

Og så sitter man der, mammagira og gæren, og får det sykeste adrenalinkicket og er plutselig ikke trøtt eller sliten i det hele tatt (men så vet man jo at man har omgangssjuken i hus, og at en god soldat sover mens han kan), og spiser resten av vaflene og glor litt på NRK.

Men det betyr ikke at jeg ikke har lyst til å dusje i antibac, altså.

8 thoughts on “Supermammagiret

    1. Takk, det ble delvis klage/skryte post :P I dag har heldigvis vært bedre så langt :)
      Hoho, takker og bukker! Bestevenninna mi kaller meg bare mannen i hennes liv, handy er toppen!

      Lik

  1. Mammaekstragiret er godt å ha innimellom..
    Massemasse god bedring til minien..
    Vannlås ja.. måtte renske en sånn jeg og.. Og som det kvinnfolket jeg er satte jeg den på feil vei etterpå! :O Herregud så flaut!!! Skjønte ikkeno når vannlåsen ikke fyllte seg og det stinka dritt på badet! :O

    Lik

    1. Ja det hjelper virkelig! Takk, han er heldigvis litt bedre i dag :)
      Det er grusomt ekkelt, men jeg har gjort det før og det enkleste er og skru ut skrua på toppen også – er min erfaring i alle fall – da er det enklere å få den på ordentlig etterpå :P

      Lik

      1. Ekkelt ja! jeg holdt på å spy mer enn en gang av all den tjukke, svarte, slimete, hårete glya som låg der å laget kvalme :P Never again altså.. Tror jeg :P

        Lik

        1. Det verste… er egentlig at jeg bare har bodd her et halvt år, så halvparten av gugga.. ikke min :S Men nå er det vekk!

          Jeg har prøvd å kommentere på bloggen din et par ganger i det siste uten å få det til forresten :/ Det kan jo være mac’en her som holder på å ta kvelden, men det er jo kjedelig uansett..

          Lik

            1. Etter at jeg har trøkka på den siste knappen og liksom skal komme tilbake til bloggposten med kommentar publisert så kommer det bare opp et tomt vindu… Men jeg har det samme problemet noen andre steder på andre bloggplatformer, så kan hende det er her problemet ligger..

              Lik

Legg igjen en kommentar

