Hverdag

Prosjekt akebrett

I sommer kjøpte jeg en bil. Min første selveide, faktisk. Det skulle liksom være en bra bil. Det er den sikkert også, når den er i orden. I høst hadde jeg den på verksted og måtte ut med 9000. Når jeg skulle ha på vinterdekka som fulgte med passa ikke felgene. Så begynte kjølevæska å lekke. I jula har pappa bytta registerreim og bremseskiver og klosser for meg (takk!). Man skulle jo tro at det var nok for en stund, men denne gangen var det vindusviskerne sin tur. Fordi det ikke ser ut til å skulle slutte å snø er siste løsning derfor å gå til og fra barnehagen med akebrett. Koselig, moro og bra for sjela det altså – når Kasper ikke prøver (og klarer) å kaste seg av.

KasperAkebrett

Men når det er sagt, så er det ikke bare kjipt. Vi prøver å finne tilbake til hverdagens forutsigbarhet etter drøye tre uker med ferie så at vi begge er slitne er jo forståelig – men likevel er det herlig å være ute i frisk luft, å kunne leke med god tid både til og fra barnehagen, og som vi alle vet; fysisk aktivitet er jo bra for alle og enhver.

I morgen er det fredag, det gir oss to dager til restitusjon (hvem trenger vel å trene på treningssenter) og så er det på’an igjen. Plusset? Kondisen blir bare bedre og bedre for hver dag som går!!

4 thoughts on “Prosjekt akebrett

  1. Vettu.. avogtil skulle jeg virkelig ønske vi bodde nærmere barnehagen, eller at barnehagen var nærmere oss..
    Å gå til barnehagen (på finværsdager iallefal)l høres så fint ut! Det høres ikke fint ut å gå 5 km langs tungt traffikert vei som er det som skjer her om jeg prøver :P

    Lik

    1. Det er faktisk kjempedeilig! Men når været er kjipt så sier det seg jo selv at turen kan bli litt kjip :P Fikk heldigvis litt ordnings på bilen så kunne hente med den i dag, men det var jo kjipt det og for det har ikke stoppa å snø enda :P

      Lik

  2. Vi har søkt på 3 gode barnehager som ligger et stykke unna, og én, ikke fullt så god, som ligger i akebrettavstand fra her vi bor. Innimellom håper jeg litt at vi får den barnehagen som ligger nærme, for det ser så koselig ut å hente barne med akebrett eller spark:)

    Lik

    1. Hm, da tror jeg kanskje jeg ville gått for en av de bedre.. Jeg må si at jeg ikke er helt fornøyd med den K går i, men det er studentbarnehage og har litt ekstra alternativer til studenter, og det må jeg nesten ha! Det er utrolig koselig, men jeg tror det blir bedre når han blir litt eldre. Det går jo an å sykle også! :)

      Lik

Legg igjen en kommentar

