Hverdag

Utelykke

Endelig ble det ordentlig utevær! Det var utrolig fint for en liten pjokk som har stått og banka på ytterdøra i tre dager, og for mammaens lunte som bare har blitt kortere og kortere. Vi var ute en liten tur i går også, men det var regnvær og mørkt, og når det begynte å blåse måtte vi gå inn. I dag har det derimot vært sol (en liten stund i alle fall) og opphold, så vi gikk en tur til naboen og lekte i sandkassa, kjørte leketraktor og fikk til og med prøvesitte moped. Stor stas for en liten gutt som mener at alt med hjul er det beste i hele verden!

_MG_4736

Jeg er mektig imponert over utholdenheten hans, det er jo ikke akkurat noen hemmelighet at han er en aktiv liten plutt med mye energi, men det at han går og går og kravler over og skal fram – ja det er rett og slett skikkelig imponerende. Selv om vi «bare» var i hagen hos en nabo (for øvrig en drøm jeg håper blir realisert den gang vi kjøper oss et sted å bo; muligheten til å bare troppe uanmeldt opp i en hage i nabolaget), så vil ikke det si at det var så innmari kort å gå. Jeg tror det tok oss 20 minutter en vei, men Kasper var like blid og godtok til slutt å bli med inn bare fordi han deisa på magen ned i vanndammen og blei, mildt sagt, kliss klassende våt (og til og med da var det vel ikke helt greit likevel).

_MG_4752

Nå sover han, det har kommet skyer for sola og det brenner i peisen – og jeg sitter godt plassert i godstolen til mamma og pappa og fryder meg over at det er mange nye blogginnlegg å lese, som det er så mye lettere å holde styr på etter at jeg logget inn på bloglovin’. Kvelden går vel med til pakking og rydding, og i morgen skal vi endelig hjem. 

Har dere vært ute i dag?

8 thoughts on “Utelykke

  1. Å så herlig! For en gullklump :-)
    Nope, jeg har vært inne å ryddet bort jula, trent litt og sikkert brukt 3 timer bare på å sortere puslespillbrikker, og jeg er ennå ikke ferdig ;P
    Ha en god dag videre, og god tur hjem i morgen :-)

    Lik

    1. Takker! :D
      Jeg skal rydde bort jula i morgen kveld eller mandag formiddag, veldig klar for å bli ferdig og starte hverdagen nå! Hvorfor har du sortert puslespillbrikker (hvis du ikke har pusla?)? x)

      Lik

      1. :D
        Hehe! Jeg har puslet opp alle de «enkle» brikkene på et puslespill med 2000 brikker, og nå er resten bare svarte eller mørkegrønnet så jeg sliter rompa av meg x) Så jeg har samlet de smale brikkene i en hau, å de breie i en annen for nå har jeg endelig lært meg at det aldri er to smale ved siden av hverandre. Det gjenstår å se om dette blir enklere :-P

        Lik

  2. Så hærlige bilder av guttefutt! Bare sitter her, midt i søyla, jeg! haha, jeg har ikke vært ute enda, men har planlagt en tur med lillesøs og biskene litt senere ikveld. Nå skal det mekkes paella! :) ha en finfin lørdag ü

    Lik

    1. Haha, ja det var akkurat sånn han virka som der han satt også – tidenes største careface xD Om man bare kunne ta over litt sånne holdninger noen ganger :P

      Paella er nam! (helst uten mini-blekksprut, *grøss…)

      Lik

Legg igjen en kommentar

