Uncategorized

Juleferie

Heldige er dere der ute som har snø og julestemning, her er det nemlig så mye regn og vind at det er vanskelig å grave frem noe som minner om desemberfølelse og julekos.  Vi fikk oss heldigvis likevel en strålende julaften på tross av været, den startet med tv’n i bakgrunn og pynting, så var det en tur i kirken hvor jeg som alltid ikke hadde klart å si nei til å lese juleevangeliet (men det gikk bra i år også, altså), så dro jeg en tur opp til pappaen til Kasper og pakket opp litt gaver, før det bar hjem til middag og feiring med familien.

IMG_4631

Fordi vi var hjemme hos oss i år og fordi mamma mener akkurat det samme som meg om juletradisjoner, fikk vi skvist igjennom både juletregåing med sang og pakkeåpning en gave av gangen. Da vi kom til Deilig er Jorden og skulle begynne og synge begynte alle på hver sin tone og det resulterte i et latterbrøl uten like og ingen klarte å holde seg ordentlig seriøse gjennom resten av sangen. Men moro var det!

Jeg var utdelingssjef på pakkene og vi satt vel der i to timer og kanskje vel så det, men det er så koselig å se hva de andre får og om de liker det de har fått av oss. Både Kasper og jeg var heldige og fikk utrolig masse fint, nå kan jeg for eksempel be halve klassen på enten TP Master, Ticket to Ride eller et slag UNO. Yes! (Bare håper det kommer noen som vil spille med meg, da). Jeg fikk også en kjøkkenvekt som jeg også kan veie brev på (farvel til overprisa brev pga. latskap) og et kamerastativ som jeg gleder meg skikkelig til å bruke på 2014’s første utenlandstur om bare 13 dager!

_MG_4663 _MG_4699 _MG_4709 _MG_4720

Sånn ellers så har jeg bestemt meg for at 2014 blir et alkoholfritt år, det er rett og slett ikke verdt det. Jeg tåler ikke en gang et glass vin til maten, men håper og prøver likevel, og på onsdag var jeg ute en tur og var dum nok til å drikke en fem-seks glass og i dag fredag er jeg fortsatt dårlig og misliker meg selv og dømmekraften min sterkt. Jeg gleder meg faktisk litt til 2014 altså, for nå er det bestemt og ferdig med det, og jeg starter i dag og det føles herlig og flott.

På søndag kommer Kasper hjem og da er det julekonsert/familiegudstjeneste i kirken som står på planen, og ellers så regner jeg med at dere finner meg liggende på sofaen eller i senga for så god tid til å slappe av har jeg ikke hatt siden før Kasper ble født – og det er så innmari digg (selv om jeg savner han litt).

Har du julestemning i år? Følger det med noen juletradisjoner i feiringa?

2 thoughts on “Juleferie

  1. Nei, her er det nada julestemning. Øs-pøs på julaften gjør liksom ikke susen:)
    Men jula har vært kjempefin fordet! Første jul med bebi har virkelig stått til forventningene:)
    Jeg liker tradisjonen deres med én pakke om gangen! Det har vi alltid også gjort hjemme, men nå som vi har begynt å feire hos svigers har det blitt annerledes. Når vi lager vår egen julaften hjemme en gang, skal jeg kjempe hardt og lenge for å videreføre min families tradisjon;)

    Lik

Legg igjen en kommentar

