Hverdag

Alt på stell, jada..

5 dager til jul, og i morgen kjører vi hjem. Midt oppe i eksamensstresset har jeg vært SÅ fornøyd med meg selv som bare mangler én eneste julegave, men jeg hadde helt glemt at mange av dem selvfølgelig må gjøres ferdig, pakkes inn og leveres (for ikke å snakke om dem jeg har glemt å sende i posten…).

I dag hadde jeg tenkt til å bruke en liten time på å bli ferdig med innpakning, og så rydde, støvsuge, vaske opp, tørke støv, sette på klesvaska, du vet – sånne ting som ikke tar så lang tid, ikke sant. Det er bare det at jeg ikke har vaska opp på over ei uke og Kasper har de siste kveldene fått kveldsgrøten sin i boller, og hvis jeg hadde åpna vinduet kunne småfuglene hatt julefest med tanke på hvor mye brødsmuler som preger den lille leiligheten vår.

_MG_4618

Jeg er likevel godt i gang, og hvis jeg bare får sparka meg selv i baken så kommer jeg nok et stykke på vei med oppvaska også, som er det jeg har aller minst lyst til å gjøre. Men så tenker jeg på hvor deilig det er å komme hjem etter en lang ferie til en leilighet som er shina og ryddig, og så får jeg littegranne lyst til å gjøre det likevel!

I dag er det nissefest i barnehagen fra to til fire, det hadde jeg selvfølgelig glemt og må derfor rase en tur innom Tuven og håpe på at de har fine nisseluer til en billig penge på Nille, så derfor får jeg vel kanskje bare takke for meg og gå i gang med det jeg burde gjøre.

Er du ferdig med julegavene og julevask? Og har du klart å unngå julestresset eller sitter du godt planta i godstolen med et smil om munnen?

3 thoughts on “Alt på stell, jada..

Legg igjen en kommentar

