Uncategorized

Jeg har blitt utfordret..

.. til å ta tjuetretten-utfordringen!

Beskriv 2013 med ett ord:
Ett ord? Opplevelsesrikt, på godt og vondt.

Hva er det beste minnet fra 2013?
Åh, det er så mange å velge fra.. Å sitte på Runde og glo utover havet var helt fantastisk, men å se Kasper reise seg oppetter stuebordet for første gang var også helt ubeskrivelig flott. Jeg er jo over gjennomsnittet glad i å reise, så nærmere 24 timers reise for å komme hjem fra Miami med tre mellomlandinger er også noe som jeg kommer til å huske som et utrolig bra minne. Det er noe med det å fly helt aleine, prate med mennesker man aldri kommer til å se igjen, høre på musikk og se på livet eller skyene fra flyvinduet.. Jeg håper jeg får til en solo-tur i 2014 også, drømmen er faktisk å kjøpe et nytt objektiv og dra på en skikkelig foto-tur!

Og det verste?
Det har vært mange nedturer og møter med veggen i 2013, men noen har selvfølgelig vært verre enn andre. Det å bli møtt på legekontoret uten å få den henvisningen jeg så sårt følte jeg trengte var veldig tungt for eksempel, men heldigvis ordnet det seg til slutt og her på Notodden har jeg blitt tatt i mot med åpne armer! De andre minnene har jeg bearbeidet og lagt bort, og kurven går sakte men sikkert oppover, jeg gleder meg til 2014!

Hvilke fire sanger har du hørt mest på, som du tror ikke alle har hørt?
Kyrie 
med Mr. Mister
Hverdag med Louis Jacoby
Å kunne æ skrive med Lars Bremnes
Follow me med Uncle Kracker

Hvilke steder har du reist?
Oj, dette er nesten litt flaut og svare på, for det siste halvåret har jeg småklaget over hvor lite jeg har reist, men jeg har i år vært i Madrid med Isabel og Kasper, i Amsterdam og besøkt Marjolein, i Halmstad med Isabel og besøk Emma, i Miami og besøkt Dalia – og så har jeg reist på bilferie med familien til det kjære vestland, og selv om de andre turene var bra, så var det den absolutt beste. Vi bodde på Hareid, og dro en tur til akvariet i Ålesund og så dro vi på Runde og fikk se Lunde-fuglene fly inn etter en lang dag på havet. Herlig!
_MG_0013 IMG_0374 IMG_1786IMG_0850 IMG_1571 IMG_1605

Hva gjorde du i år som du aldri har gjort før?
Jeg begynte på høyskolen! Jeg har vært superheldig som fortsatt føler at dette er det rette for meg, selv om det er mye tung teori er det kjempespennende, og det er masse herlige mennesker i klassen som jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med. (Og så hoppa jeg i strikk på Rjukan, det var helt sykt!)

Hva har engasjert deg i år?
I år holdt jeg på å miste troen på menneskeheten og bloggverdenen, med pengehysteri og kroppshysteri, mobbing og det som er, og som spesialpedagog-student har jeg blitt frustert men også engasjert til å studere hardere, mer og bedre – så det kanskjer er jeg som kan gjøre en forskjell for noen den dagen jeg står der og skal ut i jobb.

Hva er det fineste bildet som har blitt tatt av deg i år?
_MG_0451

Hvis du kunne gitt en ekstra klem til noen, som et takk for alt i 2013, hvem ville du gitt den til?
Det er så mange! Alle som har hjulpet meg i tunge tider, alle som kommer hele veien hit for å besøke Kasper og meg, alle jeg har fått muligheten til å besøke og alle som sender meg brev. Alle vennene mine, både nye og gamle, hele familien min som jeg alltid kan dra hjem til. Ja, jeg kunne gjerne tenkt meg å gi en ekstra klem til alle jeg møter, jeg!

Og hvem/hva ville du gitt et sviende bitchslap til?
Selvmotsigende mennesker som ikke forstår hvordan media er med på å forme samfunnsynet til det det har blitt, og som mener at så lenge foreldrene gjør en god jobb med oppdragelsen og går foran som gode eksempler så får de perfekte barn, og motsatt har de mislykket helt og alt er deres feil. Hallo?!

Om du kunne tatt med deg noe/noen fra 2013 inn i det nye året, hva/hvem ville det være?
Vet dere, jeg er så innmari heldig at jeg slipper å velge – alle jeg kan komme på som jeg vil ha med meg i 2014 skal få lov til og kommer til å bli med på reisen videre! Jeg gleder meg til å starte det med dere – nære og kjære, men det gjelder selvfølgelig også dere som jeg aldri har møtt som også leser denne bloggen!

Jeg fikk denne utfordringen av Nadia og hun oppsumerte den så fint til slutt så jeg vil avslutte med hennes ord (og krysser fingrene for at det er greit?) «Dette er min utfordring til å virkelig tenke litt over de 365 som snart har gått siden jeg sto der under fyrverkerihimmelen i skøyten mellom 2012 og 2013 med stjerneskudd i den ene handen og kjæresten i den andre, og i mitt stille sinn lagde meg forventninger og håp for året som skulle komme. Om dere tar utfordringen, må dere sende den videre til tre personer når dere er ferdige. Dere andre må også gjerne kopiere utfordringen og sende den videre så den sprer seg som en liten mimreparasitt :)»

Selv vil jeg utfordre June, keowyn og Gro – jeg håper dere tar den, og lykke til! :)♥

4 thoughts on “Jeg har blitt utfordret..

  1. Uncle Kräcker! Den sangen har jeg hatt dille på i mange herrens år! :D Koselig å lese svarene dine på challengen, og såklaaart var det på slutten okei ü og Grattis med overstått eksamener og jul for alle pænga!

    Lik

Legg igjen en kommentar

