Hverdag · Studentlivet

Murphy ass

I dag var planen å selvsikkert lese over notater, diskutere med de andre i klassen og sakte men sikkert få et overblikk og en trygghet før morgendagens eksamen.

Og så våkna Kasper i god tid før fem, muligens nærmere kvart over fire, og det var ikke snakk om å skulle sove igjen. Neida.

Det var like før jeg råkjørte hjem igjen etter å ha levert i barnehagen for å stupe tilbake i sengas varme, men jeg fant ut at det kanskje kunne være greit å i alle fall møte opp på skolen og se om det var noen andre der. Jeg fikk ikke lest noenting, men vi var en gjeng som gikk over læringsmål for å se hva vi kan, og selv om jeg ikke er så optimistisk akkurat nå så regner jeg med at det kommer til å gå sånn passe bra. Nervøsiteten over å ikke vite hva jeg går til er verre. Når klokka nærma seg ett klarte jeg så vidt å holde øynene åpne, så jeg kjørte hjem og sov til jeg henta Kasper klokka fire, og krysset fingrene for at ettermiddagen kom til å bli fin, i alle fall.

Men neida. Jeg tenkte at vi kunne lage vaffelrøre så jeg i det minste kan ha en god lunsj som motivasjon i morgen, det gikk jo så fint sist. Og Kasper koste seg med kulturmelka og jeg fikk tatt et lite skippertak med oppvaska, og så vet dere. Så kasta Kasper glasset i gulvet, og så var det bittesmå glass-skår smurt inn med kulturmelk – overalt. Da var det bare å finne frem støvsuger’n og overse Kaspers intense «nå er jeg skikkelig sur»-skriking, lage klar kveldsmat, lure den i han, og pusse tenner og skifte bleie. Og da vet dere, da tenkte Kasper at det er alt for lenge siden sist han bestemte seg for å tisse ned badet rett etter at bleia var av. Så da var det bare å få ungen i senga og finne fram vaskekluten, og nå sitter jeg her og venter på vaflene og klarer så vidt og holde øynene åpne, og hvis Kasper våkner i natt eller bestemmer seg for å stå opp før seks i morgen så sier jeg opp. 

_MG_4442 _MG_4452

Jaja, det blei jo hvertfall reint her.
Nå skal jeg høre på håndballkampen på radio, eventuelt sovne mens det holder på.
Ønsk meg lykke til, da.

5 thoughts on “Murphy ass

    1. Takk, tror det gikk sånn passe bra!
      Vaflene ble DØDSgode, så det skal jeg selvfølgelig gjenta :) Havregrynsvafler med banan i er min favoritt, og så er det jo så lett å lage!

      Lik

Legg igjen en kommentar

