Hverdag

Handlemandag

Det finnes ikke noe mer deprimerende å gjøre på en mandags kveld enn å gå over forrige måneds kontoutskrift, for så å finne ut at det som står i budsjettet ikke er i nærheten av det som finnes i regnskapet. Jeg krysser fingrene for at det blir bedre denne måneden (hvis man ikke regner med verkstedregninga..) og så får jeg bare bite i det sure eplet; ekstra turer hjem for å være med på juleavslutninger må vente til neste år.

I dag har jeg gjort det jeg liker best, altså styra og shina litt her hjemme mens musikken ljomer og google ikke er langt unna. Ettersom dagens handling kun bestod av brød, bleier, melk og prim, så gjelder det å være litt kreativ på matfronten framover, og da kom jeg på hvor godt det er med spansk tortilla. Kan spises både varm og kald, så jeg tok alle egga jeg hadde og kjørte på med en stor porsjon, sånn at jeg kan spise resten som lunsj på skolen i morgen. Nam!

_MG_3804Ingrediensene jeg brukte er som følger;
♥ 5 egg
♥ 6 poteter
♥ 1 rødløk
♥ 1ts salt
♥ Dødsmasse olivenolje

_MG_3815Skrell potetene og skjær dem opp i passe tjukke skiver, fyll stekepanna med olivenolje og kok/stek dem halvt i hjel. Jeg sa meg ferdig når de automatisk delte seg i to av et lite dytt med gaffel.

_MG_3818Når potetene var ferdige helte jeg av olja i en egen bolle, og la potetene på et fat mens løken fikk surre i litt av olivenolja jeg akkurat hadde helt av. Når den var ferdig blanda jeg poteter og løk sammen i panna, og til slutt helte jeg oppi sammenvispa egg og salt. Når egget har kommet oppi skal det helst ikke røres så mye mer, men det er bare å prøve seg fram.

_MG_3822Den vanskeligste delen kommer til slutt, når omeletten skal snus på hodet, helst uten å grise alt for mye. Jeg tok en litt dyp middagstallerken som passa perfekt oppå stekepanna, snudde den på hodet og sklei omeletten tilbake i panna. Det funka som bare rakker’n, og så lot jeg den stå på lav varme en god stund, og når jeg skulle hente Kasper skrudde jeg av plata og satt lokket på. Når vi kom hjem var middagen klar, fantastisk!

Jeg tok utgangspunkt i oppskriften jeg fant HER, og som noen tips på veien vil jeg anbefale å bruke vanlig løk framfor rødløk (og husk å skrelle av det ytterste skallet ordentlig da..), å ha litt god tid, å ikke få for mye eggeskall med i røra (ikke spesielt digg sammen med det ytterste skallet på løken), og så er det kanskje greit å spise det sammen med noe annet, selv om det funker strålende greit alene også – spesielt for to ikke så veldig kresne mennesker som Kasper og jeg.

Nå skal jeg se en episode Top Model og så skal jeg lese pensumlektyre på sengekanten, jeg kan ikke love regelmessige oppdateringer framover da jeg mista hjernen min for en stund siden, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Peace out.

Legg igjen en kommentar

