Kasper

Helt vanlig ettermiddag

Nå som mamma mener at jeg har blitt et halvt år eldre bare fordi jeg har klipt håret, så syns jeg det virkelig var på tide å få lov til å spise helt selv. Siden mamma er litt sliten i dag (når skal ho forstå at jeg bare ikke liker å ligge på stellebordet, kle av meg yttertøyet eller pusse tenna?!) så sa ho at jeg kunne skrive for dere, for så stor har jeg nemlig blitt med det korte håret mitt.

IMG_3682Først måtte jeg jo smake på greine…

IMG_3686… og jeg kan vel ikke akkurat si jeg ble helt fornøyd. Ertestuing, liksom?

IMG_3693Kanskje det smaker bedre blanda med vann?

IMG_3694Men det var det å få vannet opp på skjea da…

IMG_3699… mye enklere å spise med hendene.

IMG_3701Men fordi jeg har blitt så stor måtte jeg jo prøve med skje en gang til.

IMG_3703Men jeg ville mye heller putte stuinga opp i vannglasset!

IMG_3708Og så drikke det selvfølgelig, men jeg bomma litt..

IMG_3711… så jeg tenkte at det kanskje var enklere om jeg gjorde sånn?

IMG_3730Det var ikke det, så nå måtte jeg bare kjenne litt på maten isteden..

IMG_3731… og så var jeg litt sulten likevel, så jeg prøvde meg på en siste teknikk!

Og så grisa mamma masse vann over hele kjøkkenbenken, og var så teit at ho likesågodt la hele hånda oppå den varme kokeplata, og jeg tror tilogmed jeg hørte et sånt stygt ord?! FY, mamma! Men så tenkte jeg at mens ho var opptatt med sitt, så kunne jeg jo se om skåla mi passa som hatt! Men den gjorde ikke det, så den ramla ned på ryggen min isteden, og det gjorde jo ikke noe – det var jo det eneste stedet jeg ikke var blitt skitten enda! Dermed måtte jeg rett i dusjen og tilogmed vaske håret (og ertestuing som funka så fint som hårvoks..), og så skjønte ikke mamma at jeg ville leke mer med vannet så jeg prøvde å vri meg unna og sparke og slå litt, og så skreik jeg så høyt jeg kunne men ingenting hjalp. Mamma vant. Etterpå var mamma snill og leste bøker med meg i nesten en hel time (men det var bare til pass for ho, så slem som ho var på stellebordet da gitt!) og som takk syns jeg det var fint å slå ho i hodet med en bok. Og når jeg skulle spise kveldsmat tenkte jeg å vise hvor sterk jeg er i tenna, så jeg beit ho i hånda jeg. Da blei mamma veldig sint, og da blei jeg litt redd, men så fikk jeg smokken min og så var alt bra (men så måtte vi pusse tenna og det var ikke moro).

Når jeg skulle legge meg fikk jeg hele tre smokker med meg i senga, og det syns jeg var så fint at jeg tenkte at jeg ikke trengte å plage mamma mer i dag. Nå sover jeg (slå den du, jeg kan blogge i søvne!) og jeg tror nok mamma legger seg tidlig i dag også – for i morgen er jeg klar igjen klokka seks, eller kanskje tilogmed før!

4 thoughts on “Helt vanlig ettermiddag

Legg igjen en kommentar

