Uncategorized

Langweekend

Det er på tide og sette på kaffetrakteren og gå i gang med dagens effektive gjøremål, men først vil jeg gjerne sitte på sofaen litt til, og så vil jeg gjerne sette fingeren på tankene og skrive noe lurt til dere.

Kasper og jeg har vært i Larvik siden torsdag, og vi har hatt det særdeles fint. Langweekenden startet med Alpha-treff torsdag kveld – og pappa satt barnevakt! Han oppførte seg heldigvis eksemplarisk (Kasper altså), mens jeg nøyt god kveldsmat og diskusjoner sammen med flotte mennesker. Fredagskveld var det klart for årets 4H-høstfest, Kasper var godt plassert hos pappaen sin og jeg hadde tatt ut så mye i kontanter at det nesten er flaut å tenke tilbake på. Jeg var klar! Underholdninga var som alltid over gjennomsnittet herlig, og så var det klart for årets største happening: loddtrekning. Gjennom tidene har det blitt en uuttalt konkurranse om hvilken familie som vinner mest, og gjett hvem som stakk av med hovedpremien i år, HÆ?! JEG! (Og gjett hvem som kjøpte flest lodd…). Strålende fornøyd!

På lørdag dro vi til Malin og Anne Lise en tur, og heldige som vi er fikk vi nybakte scones til lunsj. For første gang bestemte også barna seg for å sove på samme tid, så jeg og Anne Lise fikk tid til å ligge rett ut på sofaen og skravle litt også. Å besøke frøknene er helt klart en favorittaktivitet når vi er i Larvik! På kvelden var det duket for 20-års fest (ja altså, fest og fest..), for beste søstra fylte akkurat 20 år på fredag. Hele slekta var samlet og vi hadde en utrolig fin kveld.

Søndag var det barnegudstjeneste i kirken (eller kjærka, som pappa sier vi må si), med barnedåp. Dette var nesten det viktigste jeg ville få med meg i løpet av hele helga, for de kjære barna «mine» i barnekoret skulle synge og Edvald skulle døpes. Jeg er selvfølgelig blitt bytta ut som favorittperson av søteste Karoline, men det er jo forståelig nok det. Kasper koste seg også, og sov i nærmere tre timer etterpå. Flott det! Fredric kom innom en tur på ettermiddagen, og vi hadde en fin søndag. Alt i alt en strålende helg, altså!

Etter et pitstop på Snæx’en i Svarstad i går kveld bar det rett hjem (Kasper skreik og skreik og skreik, og innen vi kom så langt holdt jeg også på å tisse i buksa – så da var det bare og ta ungen under armen og løpe til nærmeste toalett, og så løpe etter samme ungen inn på herretoalettet for å unngå en skikkelig pissoar-krise).

Han har sovet som en stein i natt, og vi hadde tidenes koseligste morgen i dag. Favorittboka hans er «Bamsen er borte» og da mamma minte meg på at det også hørte til en kasset var det rett på Spotify – og jeg fant, jeg fant! Vi har lest og lest, og lekt og lekt – og levering i barnehagen gikk som en drøm.

Men, nå må jeg slutte å skrive tullball og komme meg på butikken! I morgen kommer Hannah og blir hos oss til mandag, og da er det greit med fullt kjøleskap og reine gulv. *Tar seg selv i ørene og slutter og prokrastinere. God mandag!

Legg igjen en kommentar

