Bare Line

Bare Line

Det er ikke ofte jeg får tid som dette helt for meg selv, og akkurat nå nyter jeg det virkelig til det fulle. Klokka er halv fem, og vanligvis er det fullt kjør på denne tiden – middag, kanskje litt oppvask, har jeg huska å lukke døra inn til badet? Bleieskift og underholdning av en liten, sliten sjel.

I dag trenger jeg ikke å tenke på at stuebordet er fullt av ting, at kjøleskapet ikke er forsvarlig låst med skolisser, eller at badedøra er vid åpen og at det er klosser i vaskemaskina som jeg må huske på å ta ut før den igjen skal hjelpe til med å fjerne banan, leverpostei og snørr.

Det er helt stille, og jeg skvetter til når jeg hører lyden av det jeg tror er en liten trøtt gutt som våkner fra søvnen men aller helst vil sove. Egentlig så er det bare vanlige huslyder jeg aldri får sjansen til å høre ellers.

Det er litt oppvask som må tas, og litt ryddig som må gjøres, men det trenger jeg ikke gjøre akkurat nå. I dag kan jeg vaske opp klokka ni, uten å bekymre meg for at Kasper skal våkne av lyden fra vasken eller to tallerkener som settes oppå hverandre.

I dag kan jeg tenke på bare meg, og gjøre det bare jeg har lyst til – og det er fint.

God lørdag!

Legg igjen en kommentar

