Hverdag

Mandag*

Dagen i dag er sånn passe grå og kjedelig, ikke veldig spesiell. På vei hjem fra barnehagen tok jeg meg selv i å tenke «mandag: pai, tirsdag: rester, onsdag: lapskaus, torsdag: nugets, helga: havregrøt?» – ja, for det er jo handledag i dag. Om et par strakser tenkte jeg meg i vei, men det sa jeg for to timer siden også så vi får se hvor lang tid det her tar.

Jeg kom godt i gang med «selvstudiumet» mitt i går, og har kommet et godt stykke på vei i dag også. Det er 50 sider å lese, men jeg har tatt på meg jobben og også ta notater fra det jeg leser, så det går sånn cirka SÅ sakte. Det er spennende, og handler om motivasjon – #livetsironi. I tillegg så er det ganske tunglest, et par av sidene er jeg sikker på at jeg har lest 10 ganger og noen ord måtte slås opp i pedagogisk ordbok, men jeg lærer mens jeg holder på, og så blir forelesningen i morgen helt sikkert så utrolig mye mer kjedelig lett å følge med på.

IMG_3379

Her har dere et bilde av helgens kleskupp, er det ikke fint? (Bildet altså, jeg er fullt klar over at dere ikke ser en døyt av hvordan klærna jeg har kjøpt er). Betalte 250 kroner til sammen, og det er jeg ekstremt fornøyd med. Ulljakka har jeg allerede flytta inn i, og hverdagsskjolen regner jeg med at jeg kommer til å bruke allerede i morgen. Det kan jo hende (nå beveger jeg meg ut på dypt vann) jeg klarer å få til et såkalt «outfit of the day» bilde til dere? Må innrømme at det hadde vært veldig moro å få til..

Men nei, jeg får rase ned på butikken – sengebunnen til Kasper har ramla ut i natt (og han våkna ikke en gang…), så det hadde vært greit med tid til å prøve og fikse det også før han må hentes. Og forresten, når jeg kikket på gårsdagens bilder fra mac’en istedenfor acer’n så så de mye fælere ut i kontrasten, kan noen av dere svare meg på det: er det for mye kontrast i dem?

Glad-mandag!

4 thoughts on “Mandag*

  1. Jeg har ordnet middag for i dag og i morgen i dag tidlig *stolt*
    Prøver å pense meg inn på ukeshandling jeg, men man må begynne i det små ;) 2 dager med planer er mye for meg altså ;)

    Ha en fortsatt fin mandag! :)

    Lik

    1. Hehe, fant etterhvert ut at med fast handledag går det ikke så mye penger på en iste her og en iste der, for eksempel :P Og da måtte jeg bare! Fortsatt vanskelig, men går mye i enkle ting som kan stekes fort og gæli i panna :P Men som du sier, man må begynne et sted!

      Takk det samme :D

      Lik

      1. Ja, det er jo sånn.. Skulle ønske jeg hadde ånden til å månedshandle egentlig.. men dit kommer jeg vel ikke før ungene har flyttet hjemmefra og det ikke trengst lenger :P
        Får satse på ukeshandel fremover ;)

        Lik

Legg igjen en kommentar

