Foto

Åslåw – weekend

Oslo-turen i går ble så bra! Og det selv om vi ikke kom oss avgårde før ti og sto rundt en time i kø ved Storo når det kun var en liten kilometer igjen. Planen for dagen var å kose seg og nyte høstværet, så vi startet likesågreit med Vestkanttorget. Jeg sparte 500 kroner på en femti år gammel globus som jeg fortsatt gråter over at jeg ikke kjøpte, og Mille sparte mer enn det på en 100 år gammel kiste ho ikke kjøpte. Jeg har virkelig fått øynene opp for bruktmarked-shopping, man kan kjøpe masse fine ting til prisen av èn ordentlig ting i butikk – og så er det jo kjempemorsomt! Denne gangen kom vi hjem igjen med et teppe, to kjoler, en ulljakke, tidenes «dodør» skilt, og en fuglebok! Alle hjerter gleder seg og hæla i taket og høyt hurra, den er kjempefin! Jeg skal selvfølgelig vise dere alt sammen så fort (seint) jeg får tatt bilde av herlighetene.

Frognerparken2

Etter å ha spist tidenes nam-nam vafler stoppa vi for en matbit på en koselig liten kafè, og så var det Frognerparken og alle dens barnslige morsomheter som stod for tur. Det er lenge siden jeg har ledd så godt og herlig som jeg gjorde i går – vi kikka på menneskene, nøyt livet og hadde det virkelig fint. På vei tilbake til Mille, kveldsmat og hjemtur fant vi plutselig tidenes location, og selv om vi var slitne alle mann så fant vi ut at vi bare ikke kunne la muligheten gå fra oss. Jeg knota og ordna med manuelle instillinger på kameraet (nå begynner jeg endelig å skjønne det, hurra!), teppet ble dekt med blader så vi kunne sitte på bakken uten å fryse rompa av oss, og så la jeg skjebnen i mammas hender, for ho var dagens fotograf. Og resultatene kan dere se under! Er det rart jeg er fornøyd? De er redigert i Photoshop som vanlig, og nå kommer tidenes jobb med å velge ut hvem som skal fremkalles, hvem som skal havne på julekortet og hvem som blir julegaver til halve familien. Neida. Joda.

Frognerparken5a Frognerparken6 Frognerparken7a

Jeg får ikke sagt det ofte nok.. Høsten er den aller beste årstiden av de fire ♥

(PS: Dagen i dag var selvfølgelig også veldig fin, mamma og jeg trilla tur rundt Tinnemyra og så lagde ho middag til oss. Strålende fornøyd, og priser seg lykkelig over at ferien endelig er over! Nå venter 50 sider pensum til tirsdag, og jeg har selvfølgelig faktisk starta).

One thought on “Åslåw – weekend

Legg igjen en kommentar

